• سه‌شنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403041912869
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرکل کار کردستان:

توسعه همه جانبه و ایجاد اشتغال‌های‌ پایدار از مسیر آموزش امکان پذیر است

توسعه همه جانبه و ایجاد اشتغال‌های‌ پایدار از مسیر آموزش امکان پذیر است

ایسنا/کردستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، گفت: توسعه همه جانبه، ارتقای دانش و ایجاد اشتغال های پایدار از مسیر آموزش و توانمند سازی امکان پذیر است.

فرزاد پیشکاری، امروز ۱۹ تیر در بازدید از تعاونی های سنندج، آموزش و مهارت آموزی را مهم‌ ترین سرمایه کشور دانست و اظهار کرد: آموزش، مهارت و توانمند سازی باید در اولویت تربیتی فرزندان در خانواده ها و نظام آموزش و پرورش و دانشگاه ها قرار گیرد.

مدیرکل کار کردستان، آموزش و مهارت آموزی جامعه کار و تولید را نیز از مهمترین اولویت‌های وزارت کار عنوان کرد و با بیان اینکه موسسه کار و تامین اجتماعی با سابقه بیش از نیم قرن در حوزه آموزش فعالیت دارد، افزود: برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در موسسات کار و تامین اجتماعی بر اساس نیاز  و شرایط هر منطقه و ظرفیت‌ها و امکانات موجود به خصوص آینده‌نگری در راستای حل معضل بیکاری تعریف و اجرا می شود.

پیشکاری عنوان کرد: باید برنامه‌ها در بخش آموزش و مهارت آموزی با همکاری و هم‌افزایی به نحوی طراحی شود که هر جوان ایرانی در کنار تحصیل، حداقل صاحب یک مهارت برای زندگی آینده خود باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در کنار برنامه‌های دولتی از جمله سیاست‌های لازم و مفیدی است که تحقق آن نقش مهمی در گسترش آموزش‌ها و حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال دارد، بیان کرد: کسب مهارت شغلی در کنار اخذ مدارک دانشگاهی از جمله برنامه‌ها و رویکردهای مهم وزارت کار است که در سال‌های اخیر از سوی دولت مورد توجه قرار گرفته و باید این سیاست مهم همچنان جدی گرفته شود.

پیشکاری، ارتقای دانش جامعه کار و تولید را از اهداف وزارت کار خواند و با بیان اینکه بحث آموزش و پژوهش از مقوله های مهم و تاثیرگذار در دنیا است، گفت: استفاده از اساتید خلاق و مجرب، بهره گیری از علم روز و آموزش صحیح در توانمند سازی جامعه هدف موثر و تاثیرگذار خواهد بود.

در این بازدید که مدیر روابط کار اداره کل و نماینده موسسه کار و تامین اجتماعی در استان نیز حضور داشتند، مجوز برگزاری دوره های آموزشی آزاد موسسه کار و تامین اجتماعی کشور به مدیر آموزشگاه فرزانگان سنندج اهدا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha