• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403041812686
  • خبرنگار : 71938

نشست نیمه پنهان حقوق بشر غربی

عزیزی: اجازه ندهیم آمریکایی ‌ها ژست دفاع از حقوق بشر بگیرند

عزیزی: اجازه ندهیم آمریکایی ‌ها ژست دفاع از حقوق بشر بگیرند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت:امروز آمریکایی ها دچار رسوایی و استانداردهای دوگانه در حقوق بشر هستند. باید به دنیا ثابت کنیم که آمریکا دچار رسوایی در این موضوع شده است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در نشست نیمه پنهان حقوق بشر غربی درباره جنایات آمریکا و غرب در موضوع حقوق بشر عنوان کرد: امروز مدعیان حقوق بشر کسانی هستند که دستشان به خون میلیون ها نفر آغشته شده است. آمریکا برای اولین بار در زمان بوش شکنجه کردن را قانونی کرد و در موضوع آزار جنسی رتبه سوم را دارد. ازدواج اجباری دخترانی با سن کم و بکار گیری کودکان به شکلی که ۹ هزار شکایت علیه چند واحد صنعتی وجود دارد، نقض حقوق بشر را در آمریکا به شکل واضح نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: منشاء رفتارهای ضدبشری و ضد انسانیت در همان جایی است که امروز مدعی این موضوعات هستند. شکنجه های فراوان در زندان های ابوغریب و مانند آن از این موارد است. تحریم‌های یک جانبه و چند جانبه علیه کشورهای استقلال طلب از جمله ایران، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی با موشک، حضور نظامی گسترده در غرب آسیا، جنایات بی شماری که امروز با حمایت آمریکایی ها و رژیم صهیونسیتی اتفاق می افتد، همگی جنایت علیه بشریت با اسم حقوق بشر است. حقوق بشر آمریکایی و اروپایی‌ شوخی تلخ تاریخ با بشریت است. امروز نقض حقوق بشر و اقدامات بی شرمانه آمریکایی ها و اروپایی ها به خوبی قابل دیدن است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: افشاسازی اقدامات ضد حقوق بشری آمریکایی با بهره گیری از ظرفیت های داخلی، بین المللی و منطقه ای و با استفاده از هر ابزاری لازم است. خروج از موضع انفغال، وظیفه دوستداران بشریت و انقلاب اسلامی است. همچنین لازم است برخورد قاطع و بازدارنده با ترور، تحریم و جنایت علیه بشریت در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گیرد. همه کشورهای مسلمان و آزاده را باید با خود همسو کنیم. نباید اجازه دهیم آمریکایی ها حقوق بشر را سیاسی کنند.  امروز آمریکایی ها دچار رسوایی و استانداردهای دوگانه در حقوق بشر هستند. باید به دنیا ثابت کنیم که آمریکا دچار رسوایی در این موضوع شده است. حقوق بشر آمریکایی در جنایت خلاصه می‌شود.  نباید اجازه دهیم آمریکایی ‌ها ژست دفاع از حقوق بشر بگیرند. آنان از حقوق بشر برای اسم رمز استفاده می کنند. باید هوشمندانه ، آگاهانه و پیش دستانه عمل کنیم.

عزیزی در پایان گفت: امروز ایران اسلامی که مهد آزادی است نباید مورد تهمت قرار گیرد. انقلاب اسلامی با پیشتازی باید در موضوع حقوق‌بشر به وظایف خود عمل کند. در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی با تشکیل کمیته حقوق بشر قصد داریم مسائل حقوق بشری را جدی تر دنبال کنیم. دولت و قوه قضاییه نیز ان شاءالله با جدیت این موضوع را دنبال خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۰ ۰۷:۱۵

بایدبه دنبال حل مشکلات کشوربود.