• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041812589
  • خبرنگار : 71588

هشدار هلال احمر در غزه نسبت به گسترش بیماری‌های همه گیر

هشدار هلال احمر در غزه نسبت به گسترش بیماری‌های همه گیر

هلال احمر فلسطین در غزه اعلام کرد: از طرف‌های بین‌المللی می‌خواهیم که فوراً اشغالگران را ملزم به رعایت قوانین بین‌المللی کنند.

به گزارش ایسنا، این نهاد فلسطینی همچنین اعلام کرد: به‌رغم اینکه اشغالگران کادر ما را هدف قرار دادند، ما توانستیم محاصره شمال نوار غزه را بشکنیم.

هلال احمر فلسطین در غزه اعلام کرد: کمبود سوخت ما را مجبور کرد تا ۱۸ دستگاه آمبولانس را از چرخه خدمت‌رسانی خارج کنیم.

این نهاد همچنین تاکید کرد: ما نسبت به شیوع بیماری‌ها و بیماری‌های واگیردار میان آوارگان هشدار داده‌ایم.

پیشتر نشریه لنسِت (The Lancet) در گزارشی جدید با در نظر گرفتن تعداد کشته شده‌های فعلی جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و  مرگ‌های غیرمستقیم مورد انتظار در آینده ارزیابی کرده است که شمار تلفات فلسطینیان ده‌ها برابر خواهد شد.

لنست در گزارش خود گفت: حتی اگر درگیری فوراً پایان یابد، در ماه‌ها و سال‌های آینده بسیاری از مرگ‌های غیرمستقیم به دلایلی مانند بیماری‌های باروری، مسری و حتی غیرواگیر ادامه خواهند داشت.

به گزارش لنست، با توجه به برآورد جمعیت نوار غزه در سال ۲۰۲۲ به تعداد ۲ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۲۵۹، این میزان تلفات به ۷.۹ درصد از کل جمعیت غزه تبدیل می‌شود.

وزارت بهداشت غزه روز یکشنبه شمار کشته‌ها را ۳۸ هزار و ۱۵۳ نفر اعلام و تصریح کرد از هفت اکتبر تاکنون ۸۷ هزار ۸۲۷ نفر در غزه مجروح شده‌اند.

به نوشته لنست، با گذشت ۹ ماه از جنگ، بخش‌های وسیعی از غزه در میان محاصره فلج‌کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو ویرانه شده است.

رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم شده است که آخرین حکم آن به تل‌آویو دستور داد تا فوراً عملیات خود را در شهر جنوبی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی قبل از حمله به آن در ۶ مه از جنگ پناه برده بودند، متوقف کند.

همچنین یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده است اما رژیم صهیونیستی با تداوم تهاجم وحشیانه خود به غزه و نادیده گرفتن این قطعنامه با محکومیت بین‌المللی مواجه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha