• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403041812556
  • خبرنگار : 50163

رئیس فدراسیون هیئت جانبازان و توان‌یابان:

کمبود حامیان مالی برای رشته‌های مدال‌آور جانبازان و توان‌یابان

کمبود حامیان مالی برای رشته‌های مدال‌آور جانبازان و توان‌یابان

ایسنا/زنجان رئیس فدراسیون هیئت جانبازان و توان‌یابان گفت: متاسفانه آن‌گونه که باید و شاید حامیان مالی برای رشته‌های مدال‌آور جانبازان و توان یابان وجود ندارد.

جلیل کوه‌پایه زاده امروز (دوشنبه ۱۸ تیرماه) در مجمع عمومی و سالیانه هیئت جانبازان و توان‌یابان، اظهار کرد: استان زنجان جزو استان‌های است که در ورزش جانبازان تلاش بسیاری کرده و در دولت سیزدهم تحرکات بیشتری در سوابق ورزش جانبازان می‌بینیم.

وی با بیان اینکه استان زنجان بین پنج تا هشت هیئت اول کشور قرار دارد و حضور ارگان‌هایی با هدف مشترکت موجب شده اقدامات خوبی صورت بگیرد، افزود: در ورزش بانوان یک انرژی مضاعفی نیاز داریم.

کوه‌پایه‌زاده با بیان اینکه حضور بانوان ورزشکار حتی در تیم‌های ملی نیز کمتر شده و دلایل متفاوتی وجود دارد و فدراسیون در گذشته تلاش کرده تا حضور بانوان را بیشتر نشان دهد، تصریح کرد: اهمیت و توجه و دعوت و جذب بانوان توان‌یاب یکی از اهداف جدی و اصلی فدراسیون است.

او با یادآوری اینکه متاسفانه طی ۴۰ سال گذشته حضور ورزشکاران زن توان‌یاب در عرصه ورزش نسبت به جمعیت کشور نبوده است، تصریح کرد: بانوان توان‌یاب بیش از مردان به انزوا گرایش دارند؛ به همین دلیل دعوت از آنها برای حضور در عرصه ورزش مد نظر قرار گرفته است.

کوه‌پایه‌زاده با بیان اینکه استان زنجان حدود  بیست هزار نفر ثبت شده توان‌یاب دارد، ادامه داد: باید به افراد کم‌توان ذهنی نیز توجه شده و در این حوزه نیز تلاش بیشتری شود. همچنین باید روی انواع معلولیت‌ها توجه شود.

وی با بیان اینکه مسابقات باشگاهی خیلی کمک کننده است، عنوان کرد: در حوزه استعدادیابی و جوانان نیز زنجان کارهای خوبی کرده است و فرصت خوبی برای کار کردن روی تیم‌های پایه نیز وجود دارد. در چند رشته جدید مثل شمشیربازی، در فدراسیون استارت خورده است.

رئیس فدراسیون هیئت جانبازان و توان‌یابان با توضیح اینکه بیماران مختلفی از قبیل مبتلایان به اوتیسم و کم توانان در جامعه داریم که شناسایی استعدادهای آنها ‌می‌تواند در تحقق برنامه‌های این فدراسیون موثر باشد، ادامه داد: مشارکت انجمن‌ها و نهادهای غیر دولتی در رسیدن به اهداف تعیین شده نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی با توضیح اینکه متاسفانه آنگونه که باید و شاید حامیان مالی برای رشته‌های مدال‌آور جانبازان و توان‌یابان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امسال رقابت‌های پاراالمپیک در پیش است که کسب موفقیت در این رویداد بزرگ در اولویت برنامه‌ها و از اهداف مهم فدراسیون به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha