• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403041812480
  • خبرنگار : 50040

توزیع ۳۷ تنی کود شیمیایی در بین کشاورزان گیلان

توزیع ۳۷ تنی کود شیمیایی در بین کشاورزان گیلان

ایسنا/گیلان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸.۲۸۴ تن انواع کود شیمیایی به کارگزاران استان داده شده و شاهد توزیع ۳۷.۴۱۳ تن شامل ازت، فسفات و پتاس در بین کشاورزان هستیم.

حسن همتی در گفت وگو با ایسنا، از اجرای عملیات پایش، کنترل و نظارت بر روند توزیع کود در کارگزاری های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: بازدیدهای دوره‌ای از انبارهای کارگزاری‌های کود در شهرستان‌های استان براساس تقویم زمانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۹۶ کارگزاری شرکت خدمت حمایتی کشاورزی در گیلان کار توزیع کود را بر عهده دارند، تصریح کرد: تاکنون بازدید از دو سوم این کارگزاری‌ها انجام و روند توزیع کود مورد پایش، کنترل و نظارت قرار گرفته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان ادامه داد: در این بازدیدهای دوره‌ای، مسائل مربوط به انبار و ذخیره انباری، نحوه انبارداری، نحوه نمونه‌برداری از کودهای ارسالی، صفافی و پارت چینی کودها، نظافت انبار، چگونگی توزیع، تابلوی کارگزاری و قیمت کودها و محل نصب آنها بازبینی و توصیه‌ها و تذکرات لازم به کارگزار داده می‌شود.

همتی هدف از این بازدیدهای دوره‌ای را بررسی و ارزیابی عملکرد کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان دانست و ادامه داد: کارشناسان پایش پس از بررسی مدارک موجود در کارگزاری با کشاورز جهت راستی آزمایی تماس می‌گیرند.

وی بازدید دوره‌ای از کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را موجب عملکرد بهتر و رفع اشکالات و نواقص احتمالی آنان دانست که در نهایت رضایت کشاورز را به دنبال خواهد داشت و متذکر شد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با رصد و پایش دقیق از زمان بارگیری کودهای شیمیایی از مبادی تا تخلیه در انبار کارگزاری‌ها و تا زمانی که به دست کشاورزان عزیز برسد، از ورود کودهای بی‌کیفیت و تقلبی به چرخه کشاورزی کشور جلوگیری می‌کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گیلان، با بیان اینکه کشاورزان می‌توانند با آسودگی خاطر نهاده‌ها را با برند معتبر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مورد استفاده قرار دهند، تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸.۲۸۴ تن انواع کود به کارگزاران استان داده شده و شاهد توزیع ۳۷.۴۱۳ تن شامل ازت(۲۶.۱۸۹ تن)، فسفات(۳.۳۸۹ تن) و پتاس(۷.۸۳۵) در بین کشاورزان هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha