• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403041812464
  • خبرنگار : 71603

سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی در دانشگاه سیدنی

سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی در دانشگاه سیدنی

دانشجویان و کارمندان دانشگاه سیدنی سرکوب اعتراضات ضد صهیونیست را زیرپا گذاشتند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه سیدنی در استرالیا، معاون رئیس دانشگاه را به دلیل سرکوب اعتراضات در محوطه دانشگاه، مورد انتقاد قرار دادند.

این سیاست دانشگاه سیدنی که هفته گذشته بی سر و صدا اعلام معرفی شد، خواستار اخطار سه روزه برای لغو برگزاری تظاهرات و عدم تایید برای نصب «مواد، بنرها یا سازه ها» در محوطه دانشگاه، استفاده از مگافون یا تقویت کننده ها، ساخت سازه های موقت است.

به دنبال انحلال اردوگاه های حامی فلسطین در دانشگاه سیدنی در ماه گذشته که طولانی‌ترین دوره در استرالیا بود، انتقادات زیادی از سوی برخی گروه‌های یهودی و ائتلاف به دانشجویان معترض انجام شد.

در ایمیلی که در ۴ ژوئیه پس از اعمال تغییرات برای کارکنان ارسال شد، مارک اسکات، معاون آموزشی دانشگاه سیدنی گفت که اردوگاه های اعتراضی دانشجویان از بسیاری جهات دانشگاه را "به چالش کشیده" و اطمینان از داشتن محیطی امن در دانشگاه "اولویت اصلی او" بوده است.

وی گفته است: از آنجایی که در زمان‌های چالش‌های بزرگ و دو قطبی گسترده‌تر در جامعه با یکدیگر درگیر هستیم، پس مهم است که تنظیمات مناسب را در جای خود داشته باشیم.

یکی از سخنگویان دانشگاه سیدنی به گاردین استرالیا گفت که این موسسه آموزش عالی دارای سابقه ای غنی از فعالیت و اعتراض است اما محوطه دانشگاه "محل کمپینگ نیست".

وی ادامه داد: تمام دانشجویان و کارکنان دانشگاه حق دارند آزادانه اظهار نظر کنند تا زمانی که این کار به صورت ایمن و مطابق با سیاست‌های ما و قانون انجام شود. ما از حق دانشجویان خود برای بیان نظراتشان به شیوه‌ای محترمانه دفاع می‌کنیم و تظاهرات امن همچنان بسیار مورد حمایت ما قرار می‌گیرد، اما این سیاست روشن می‌کند که محوطه دانشگاه مامحلی برای برگزاری کمپ نیست.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha