• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403041812434
  • خبرنگار : 50463

در گفت‎وگو با ایسنا مطرح شد؛

درختان کهنسال یزد تیمار می‌شوند

درختان کهنسال یزد تیمار می‌شوند

ایسنا/یزد سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از اجرای طرح تیمار درختان کهنسال یزد برای افزایش عمر، شادابی و سبزینگی گیاه با روش جدید تزریق مواد غذایی و کودهای ریزمغذی خبر داد.

«محمدسعید کاشفی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: درختان به دلایل مختلف بیمار می‌شوند و نیاز به تیمار و درمان دارند، از این رو طرح علمی تزریق مواد غذایی به تنه درختان با همکاری و بهره گیری از نظرات اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان در یزد حال انجام است.

وی عنوان کرد: این طرح در یک دوره کوتاه مدت در بخشی از خیابان امام خمینی (ره) و بوستان هفتم تیرماه شهر یزد انجام و بازدهی کامل از این طرح دریافت شده است.

سرپرست سازمان سیما و منظر یکی از رسالت های اصلی در شهر میراث جهانی یزد را حفظ درختان موجود و قدیمی این شهر دانست و افزود: اقدامات موثر و هدفمندی برای حفاظت و نگهداری از درختان شهر در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به وجود برخی محدودیت‌ها و تغییرات اقلیمی، افزایش دمای حداکثری روزانه، بروز آفات و بیماریها، خشکسالی‌های پی در پی و آلودگی هوا، آسیب‌هایی به درختان وارد شده که لازم است آنها را به روال طبیعی زندگی خود بازگردانیم.

این مسئول درباره نحوه اجرای این طرح اظهار کرد: در مرحله نخست با شناسایی مشکل درخت، حفره‌های باریکی در نزدیکی سطح زمین به قطر حداکثر شش میلیمتر و عمق کمتر از دو و نیم سانتی متر در فواصل معین با مته در تنه درخت ایجاد می‌شود.

کاشفی افزود: سپس با استفاده از کپسول‌های تحت فشار حاوی ترکیبات فرموله شده و اختصاصی و عناصر غذایی مورد نیاز برای رفع مشکلات مختلف از جمله آفات، بیماری و خزان زودرس به درون آوندهای چوبی تزریق صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۹ ۰۰:۴۶

سلام درختان چند صد ساله در شهرستان مهریز به بهانه های واهی قطع می‌شود کسی جوابگو نیست مخصوصا درختان توت وچنار کهنسال اونوقت شما میگی درخت تیمار میشود