• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403041812333
  • خبرنگار : 50659

مدیر فرهنگی امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود:

محرم فصل خون، شهادت و ماه جهاد و حماسه است

محرم فصل خون، شهادت و ماه جهاد و حماسه است

ایسنا/اردبیل مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) شهر لاهرود گفت: محرم فصل خون و شهادت، ماه عزا و ماتم بی کران شیعه داغدار سیدالشهدا (ع) و ماه جهاد و حماسه است.

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری و شهادت حضرت آقا ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: محرم ماه قیام و پیام است که دل های شیدای نیکان و مشتاقان را به سوی مراد و محبوبشان معطوف می سازد.

وی افزود: محرم فصل خون و شهادت ، ماه عزا و ماتم بی کران شیعه داغدار سیدالشهدا (ع) ، ماه جهاد و حماسه، ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه قیام و بیداری است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود گفت: محرم یادآور بزرگترین حماسه و دلخراش‌ترین مصیبت تاریخ بشریت است که سالار شهیدان با قیام و ایستادگی خود در مقابل ظلم و ستم و بی عدالتی، مکتب انسان ساز و جاودانی بنام عاشورا را بنیان نهاد و درس حریت، عدالت، عزت، سرافرازی ، شجاعت، جوانمردی و راه و رسم پاسداشت عقیده و بیزاری از ذلت را به همه مسلمانان و آزادگان عالم و نسل های تاریخ آموخت.

دستگزار بیان کرد: محرم ماه خداست که انسانیت در آن تجلی یافت و امروز بر ماست که فرزندان این سرزمین را با درس های عاشورا آشنا سازیم و به آنان کمک کنیم تا مفاهیمی مانند آزادگی، ظلم ستیزی، ایثار، مردانگی، اخلاق و از خود گذشتن را فرا گیرند.

وی تصریح کرد: شاید بزرگترین درس مکتب عاشورا از برترین معلم اعصار و مظهر تقوای الهی، امام حسین (ع) این حقیقت باشد که بالاترین مرتبه تقوا نه در زهد و اعتکاف بلکه با کسب بصیرت و ستیز دائم با طاغوت های زمان و ایستادگی در برابر ظلم و ستم حاکمان فاسد حاصل می‌شود.

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود خاطرنشان کرد: اکنون وظیفه همه ماست تا ضمن شناخت و سرمشق قرار دادن فرهنگ عاشورا و پیام کربلا به ترویج مکتب آزادی خواه امام حسین (ع) و گسترش فرهنگ حسینی در جهان به عنوان یکی از اولویت های جامعه شیعی بپردازیم.

دستگزار ادامه داد: برای انجام این مهم لازم است تا با القا بصیرت حسینی به نسل جوان ، تبیین فضیلت های سوگواری بر سید و سالار شهیدان و اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت، آنان را از فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) که همانا احیای فرهنگ اسلام اصیل و زنده کردن ارزش های دینی از طریق  قیام علیه حاکمیت ظالم عصر خود بود، آگاه سازیم.

وی تاکید کرد: به یقین حرکت در جهت تعمیق آموزه‌های والای نهضت حسینی در جامعه و ترویج مبانی و ارزش‌های ناب اسلامی و اخلاقی، راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه خواهد بود و باید درس‌های بزرگ مکتب عاشورایی را به خوبی شناخت و آن را چراغ راه خویش قرار دهیم.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان امامزاده سید ابراهیم خراسانی(ع) شهر لاهرود اذعان کرد: امیدواریم بتوانیم محرم امسال نیز همچون سال‌های گذشته با تفکر و تعمق در واقعه کربلا و تمسک به ریسمان مودت اهل بیت (ع) در مسیر سعادت گام برداریم و نمونه شایسته‌ای از شاگردان مکتب عاشورا باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha