• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: نانو‌ فناوری
  • کد خبر: 1403041812253
  • خبرنگار : 30057

تولیدکننده نانوکاتالیست‌های پیشرفته جزو برترین‌های روز ملی صنعت

تولیدکننده نانوکاتالیست‌های پیشرفته جزو برترین‌های روز ملی صنعت

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کننده برتر کاتالیست‌های پیشرفته صنعتی موفق به دریافت تندیس زرین روز ملی صنعت و معدن و لوح تقدیر بر پایه معیارهای کار گروه انتخاب برگزیدگان صنایع شیمیایی و پلیمر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد نانو، در مراسم بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت که با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور برگزار شد، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به دریافت تندیس زرین روز ملی صنعت و معدن و لوح تقدیر بر پایه معیارهای کار گروه انتخاب برگزیدگان صنایع شیمیایی و پلیمر شد.

این شرکت با تکیه بر دانش و تجربه متخصصان مجرب و با سابقه در زمینه تولید نانوکاتالیست‌های پیشرفته مصرفی در صنایع پتروشیمی، فولاد و پالایشگاهی در سال ۱۳۹۲، به عنوان کالاهای استراتژیک و قلب واحدهای تولیدی این مجتمع‌ها تاسیس شد و با گذشت بیش از ۱۱ سال از فعالیت خود توانسته است کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع فولاد، پالایش و پتروشیمی را تامین کند.

شناخت کامل فرآیندهای صنعتی، متغیرهای موثر در مکانیسم و سینتیک واکنش‌ها، تسلط بر روش‌های سنتز و تولید مواد، استفاده از فناوری‌های نوین و به روز در عرصه دانش نانوکاتالیست‌های صنعتی از خصوصیات برجسته این شرکت است.

این شرکت تولیدکننده انواع جاذب‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز واحدهای احیاء مستقیم فولادی تولید کننده آهن اسفنجی به روش DRI، کاتالیست‌های زنجیره تولید اوره و آمونیاک و متانول و نیز کاتالیست‌های زنجیره تولید هیدروژن در واحدهای پالایشگاهی، کاتالیست‌های هیدروژناسیون روغن مایع، کاتالیست‌های ODS و Active Clay است. در سالی که گذشت، انواع کاتالیست‌های Hydro-Treating برش‌های هیدروکربنی مایع به سبد محصولات شرکت اضافه شدند و نیز تعداد دیگری از کاتالیست‌های استراتژیک مورد نیاز صنایع مختلف در مراحل اجرایی بومی‌سازی قرار دارند که در سال جاری به مرحله تولید صنعتی خواهند رسید.

این شرکت همچنین به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های اکسید روی فعال و جاذب‌های سولفورزدایی در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود و تاکنون بیش از ۵۰۰۰ تن از انواع جاذب‌های سولفورزدایی را تولید و به مشتریان خود در صنایع مختلف تحویل‌ داده است.

توسعه دانش فنی بازیابی فلزات پایه از کاتالیست‌‎های مستعمل، خط تولید شمش نیکل و بازیابی دیگر فلزات پایه را در میان دیگر خطوط تولید خود دارد و بدین وسیله بخش بزرگی از نیازهای خود به انواع فلزات پایه مورد استفاده در نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی را مرتفع کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha