• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403041812150
  • منبع : نمایندگی مرکزی

مدیرعامل توزیع برق استان خبرداد

قطع برق ۱۵ اداره پرمصرف برق در استان مرکزی

قطع برق ۱۵ اداره پرمصرف برق در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: بیش از ۲۵ اداره پرمصرف در اراک شناسایی و برق ۱۵ اداره قطع شد.

 محمود محمودی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت و ابلاغیه استانداری، از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت کاری ادارات از ۶ تا ۱۳ تعیین شده که اینکار جهت صرفه‌جویی در مصرف برق در ساعات پیک بار فصل گرم و تابستان صورت گرفته است.

وی افزود: کلیه ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ و ۶۰ درصد در ساعات غیر اداری به نسبت به مصرف همان روز، کاهش دهند و اداراتی که دارای مولد برق هستند جهت تامین برق خود در ساعات اداری باید از مولدهای تامین برق استفاده کنند.

محمودی تاکید کرد: در کلیه ادارات استان کنتورهای هوشمند نصب شده که به صورت لحظه ای میزان مصرف برق رصد می شود و تیم بازرسی جهت کنترل نحوه مصرف ادارات متشکل از بازرسی استانداری و همکاران شرکت های توزیع برق، جهت پایش برق مصرفی ادارات تشکیل شده است که در صورت عدم رعایت الگوی مصرف برق، بار اول تذکر داده می شود و اگر تکرار شود این ادارات با قطعی برق مواجه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی درخصوص تامین برق ادارات از طریق انرژی های تجدید پذیر گفت: با هدف اجرای مصوبات شورای عالی انرژی کشور، کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون خدمات کشوری مکلفند سالانه پنج درصد مصرف انرژی الکتریکی خود را تا رسیدن به سهم بیست درصد مصرف سال از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تامین کنند.

 محمودی افزود: در صورت عدم رعایت این قانون توسط ادارات یا سازمان‌ها تعرفه برق آنها به قیمت انرژی‌های تجدید پذیر محاسبه خواهد شد و سازمان‌ها و ادارات مشمول، قطعا باید برق مورد نیاز خود را از طریق تابلوی سبز بورس انرژی خریداری کنند.

وی از مدیران و مسئولان دستگاه‌های اداری که همکاری ارزنده‌ای در اجرای مصوبات هیات دولت داشته‌اند قدردانی کرد و گفت: از معدود اداراتی که همچنان زیرساخت‌های مناسب برای کاهش مصرف برق را فراهم نکرده‌اند درخواست می شود که با جدیت اقدام به کاهش مصرف برق کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha