• دوشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041812114
  • خبرنگار : 71145

پیش از آغاز مذاکرات

نتانیاهو شرطی دیگر به شروط غیرقابل مذاکره اشغالگران اضافه کرد

نتانیاهو شرطی دیگر به شروط غیرقابل مذاکره اشغالگران اضافه کرد

کانال ۱۳ عبری به نقل از منابع صهیونیست گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» بند جدیدی را به شروط صهیونیست‌ها در مذاکرات اضافه کرده است.

به گزارش ایسنا، این کانال در گزارش خود آورده است، شرط بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر کابینه اشغالگر این است که آوارگان برای بازگشت به شمال غزه مورد تفتیش قرار بگیرند.

چندی پیش، دفتر نتانیاهو فهرستی از چهار درخواست را منتشر کرد که به گفته او این درخواست‌ها قابل مذاکره نیستند در حالیکه میانجی‌ها برای دیدار این هفته در قاهره و دوحه آماده می‌شوند.

لیست مطالبات غیرقابل مذاکره بدین شرح است:

۱. «هر توافقی به اسرائیل اجازه خواهد داد تا زمانی که اهداف جنگی‌اش محقق نشود، به نبرد بازگردد».

۲. «قاچاق سلاح به حماس از مرز امکان پذیر نخواهد بود».

۳. بازگشت هزاران فرد که به ادعای آنها «تروریست مسلح» خوانده شده به شمال نوار غزه امکان پذیر نخواهد بود.

۴. رژیم صهیونیستی تعداد اسیران زنده را که از اسارت حماس بازگردانده می‌شوند افزایش خواهد داد».

بیانیه دفتر نخست وزیری ادعا کرد که امتناع نتانیاهو از توقف عملیات زمینی ارتش اشغالگر در رفح «آن چیزی است که حماس را به میز مذاکره بازگرداند» و نتانیاهو «به حمایت قاطعانه از اصولی که اسرائیل قبلاً با آنها موافقت کرده بود. ادامه می‌دهد».

در پایان بیانیه آمده است: «چارچوب مورد توافق اسرائیل و استقبال جو بایدن، تل‌آویو را قادر می‌سازد تا اسیران را بدون آسیب رساندن به دیگر اهداف جنگ بازگرداند».

این در حالی است که یک مقام ارشد صهیونیست گفت که انتظار می‌رود هیئت این رژیم روز دوشنبه به ریاست رونن بار، رئیس شاباک عازم قاهره شود. در آنجا، این تیم مذاکرات انفرادی را درباره اجرای توافق تبادل اسیران از جمله موضوع اسامی اسرانی که قرار است آزاد شوند، ترتیبات مربوط به گذرگاه رفح و سایر مسائل مربوط به اجرای توافقنامه آغاز خواهد کرد.

به گفته وبگاه عبری «واللا»، انتظار می‌رود که بحث‌ها بر مسائل امنیتی مرتبط با معامله اسیران، مانند موضوع کنترل گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا متمرکز شود. هیئت اشغالگران همچنین شامل نمایندگانی از موساد و ارتش خواهد بود.

قرار است رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در روزهای آینده به خاورمیانه سفر کند و با نخست وزیر قطر و نبر دیوید بارنیا رئیس موساد و عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر دیدار کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha