• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403041712045
  • خبرنگار : 50659

اعلام ویژه برنامه‌های صدا و سیمای اردبیل در ایام محرم

اعلام ویژه برنامه‌های صدا و سیمای اردبیل در ایام محرم

ایسنا/اردبیل صدا و سیمای اردبیل با تهیه و تدارک برنامه‌های متنوع فرهنگ عاشورا را ترویج می‌کند.

حوزه‌های مختلف صدا و سیمای استان اردبیل در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام، برنامه‌های متعددی در قالب های مختلف را در جدول پخش برنامه‌های دهه اول محرم شبکه سبلان جانمایی کرده اند.

شبکه استانی سبلان علاوه بر پرداخت در برنامه‌های روتین ، ویژه برنامه‌های بیر ایچیم عشق،حجره خورشید، محتاج، عشق زمزمه سی،عزاداری بازار، تشت گذاری محلات، عزاداری شهرستان‌ها، عزاداری در حسینیه ثارالله و کندحیاتی ( عزاداری روستاها) را تقدیم مخاطبان خواهد کرد.

پرداخت به حادثه عظیم عاشورا ، پوشش زنده عزاداری مردم اردبیل در بازار سرپوشیده، پخش زنده مراسم شیرخوارگان حسینی، پخش عزاداری هیئت رزمندگان اسلام، پخش زنده نماز ظهر تاسوعا و عاشورا و مراسم شام غریبان شهدای دشت کربلا، دعوت از پیر غلامان و شاعران اهل بیت، تبیین و بررسی قیام امام حسین (ع)، پخش نوحه و شعر خوانی ذاکران و شاعران اهل بیت (ع)، پرداخت به مراسم‌ها و آئین‌های محرم حسینی در استان اردبیل، پخش منتخبی از مستندهای عاشورایی، بررسی ابعاد مختلف قیام امام حسین (ع)، هدف از قیام در اندیشه رهبر معظم انقلاب، پخش تیتراژهای ماندگار فیلم و سریال‌های محرمی، موسیقی‌های محرمی، حضور مداحان جوان، گروه‌های سرود، پخش نوحه مداحان معروف کشور از دیگر تمهیدات شبکه استانی سیمای سبلان خواهد بود.

معاونت صدای اردبیل هم از اول محرم تا سومین روز شهادت سید و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان در کنار پرداخت در برنامه‌های روتین، ویژه برنامه‌های حسین عاشیقلری، عاشورا نغمه لری، عشق حسینیه سی، کربلا مکتبی، نوحه‌های قدیمی، مستندهای شاعران عاشورایی را در کنداکتور پخش خود قرار داده است.

پخش ویژه برنامه‌های سخنرانی‌های مرتبط با محرم و قیام امام حسین علیه السلام ، معرفی شهدا و شخصیت‌های حاضر در کربلا، پخش نمایش های رادیویی و پخش مستند رادیویی از دیگر تمهیدات رادیو اردبیل برای ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهد بود. در این برنامه‌ها با دعوت از کارشناسان حوزه و اساتید دانشگاه، مداحان و ذاکرین اهل بیت، پخش عزاداری‌های سال‌های گذشته، پخش گزارش از عزاداری‌های مردمی در نقاط مختلف شهر، برقراری ارتباط با شهرستان‌های استان و مراکز استانی و پخش نوحه‌های آذری و فارسی از مادحین نامی ملی و استانی سعی خوهد شد لحظاتی سرشار از معنویت برای شنوندگان رادیو خلق شود.

بخش رادیونما هم با تهیه و تدوین عکس و پوسترهای ویژه ایام محرم و عکس‌های عزاداری مخاطبان در کنار مردم مومن و عزادار خطه ولایتمدار دارالرشاد اردبیل خواهد بود.

رادیو برون مرزی اردبیل هم برای شنونده‌های آذری زبان خود در آن سوی مرزها ویژه برنامه‌های مختلفی به روی آنتن می‌برد. در این برنامه‌ها آیتم های متفاوت چون روضه خوانی و مرثیه سرایی توسط مداحان تراز اول، تبیین هدف قیام امام حسین علیه السلام، تاکید بر مسائلی همچون امر به معروف و نهی از منکر، لزوم ولایتمداری، ایثار جان و خون در راه دین، سفارش به عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، پخش سخنرانی‌های ویژه ایام محرم، پخش فرمایشات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) و مقتل خوانی به زبان آذری گنجانده شده که اول تا سیزدهم محرم تقدیم مخاطبان آذری زبان این رادیو در جمهوری آذربایجان و باکو می‌شود.

همچنین خبر اردبیل هم با تهیه گزارش هایی با محوریت پیام محرم، بررسی ابعاد قیام امام حسین علیه السلام، آمادگی دستجات حسینی و نصب پرچم های عزا ، پوشش خبری نماز ظهر تاسوعا و عاشورا ؛ گزارش های خبری ویژه از عزاداری‌های بازار سرپوشیده اردبیل، پوشش خبری مراسم های عزاداری شهرستان‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورا ؛ تهیه و پخش گزارش از احسان و نذورات مردمی، پرداخت رسانه‌ای به عزاداری‌های ماه محرم، دعوت از مسئولین دستگاه‌های مرتبط جهت ارائه گزارش در خصوص روند برگزاری عزاداری و... مردم استان را در جریان رویدادهای این دهه قرار می‌دهد. 

فضای مجازی هم همپای دیگر حوزه‌های پیام با تولید محتواهای گوناگون در قالب ویدئوکلیپ، اینفوگرافی، عکس نوشت ، موشن گرافی و... در کنار مخاطبان خود خواهد بود.

همچنین واحدهای فرستنده رادیویی و تلویزیونی معاونت های مالی و اداری، صیانت و حفاظت و روابط عمومی صدا و سیمای استان اردبیل نیز در انعکاس تصاویر با کیفیت؛ اطلاع رسانی به موقع ، گوشه‌ای از تلاش‌های ارزنده هنرمندان صدا و سیمای استان اردبیل خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha