• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403041712039
  • خبرنگار : 50040

مدیرعامل آبفای گیلان عنوان کرد

بهره مندی ۲۰ هزار نفر از پروژه های جمع آوری فاضلاب شهر آستارا

بهره مندی ۲۰ هزار نفر از پروژه های جمع آوری فاضلاب شهر آستارا

ایسنا/گیلان مدیرعامل آبفای گیلان، با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی طرح تاسیسات فاضلاب آستارا، گفت: با احداث ۶ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب، جمعیتی معادل ۲۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته و از نتایج آن بهره مند خواهند شد.

عملیات اجرایی تکمیل پروژه های احداث شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهر آستارا جهت بهره‌مندی ۲۰ هزار نفر در قالب سه پروژه با مبلغ اولیه قراردادی حدود ۹۴۰ میلیارد ریال در آستارا امروز، ۱۷ تیرماه آغاز شد.

علیرضا غیاثی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در حاشیه آیین کلنگ‌زنی طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب آستارا در گفت وگو با خبرنگاران، با تشریح احجام این طرح، اظهار کرد: احداث تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۶۳۰۰ مترمکعب در شبانه روز، احداث ۱۵ باب ایستگاه پمپاژ و منهول پمپ، اجرای ۱۰۵ کیلومتر شبکه فاضلاب بهداشتی و اجرای ۱۰ هزار فقره انشعاب، احجام کلی طرح تاسیسات فاضلاب آستاراست.

وی با بیان اینکه تا امروز اجرای طرح مذکور ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: احداث سازه ایستگاه پمپاژ اصلی ورودی به تصفیه خانه فاضلاب، اجرای بیش از ۱۵ کیلومتر لوله گذاری شبکه جمع‌آوری فاضلاب شامل خطوط اصلی و فرعی، اجرای یک کیلومتر خط انتقال ورودی به تصفیه خانه فاضلاب به قطر ۶۰۰ میلیمتر، اجرای ۷۰۰ فقره انشعاب و اجرای یک واحد پکیج تصفیه فاضلاب با ظرفیت ۱۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز در شهرک مهدی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد احجام عملیاتی طرح تاسیسات فاضلاب آستارا را شامل می‌شود.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اعتبارات این طرح نیز، گفت: تاکنون ۱۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح تاسیسات فاضلاب آستارا هزینه شده و جهت تکمیل طرح، نیاز به تامین ۲۸ هزار میلیارد دیگر است.

غیاثی با اشاره به پروژه اول، عنوان کرد: در ادامه اجرای این طرح، یکی از اصلی‌ترین پروژه های قابل اجرا شامل لوله گذاری شبکه جمع‌آوری فرعی و اصلی فاضلاب در اقطار ۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۱۵ میلیمتر به طول ۱۶۹۶ متر در خیابان‌های امام خمینی(ره) و محرم‌نژاد با اعتباری بالغ بر ۲۸۲ میلیارد ریال است که در مدت ۱۰ ماه اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: طبق قرارداد پروژه دوم، شبکه جمع‌آوری اصلی فاضلاب در اقطار ۴۰۰، ۵۰۰ و ۶۰۰ میلیمتر به طول ۱۷۱۱ متر در خیابان‌های حکیم نظامی و شریعتی با اعتبار ۲۹۱ میلیارد ریال در مدت ۱۲ ماه عملیاتی می شود.

مدیرعامل آبفای گیلان پروژه سوم قابل اجرا در این طرح را اجرای خطوط انتقال فاضلاب تحت فشار و ثقلی از ایستگاه پمپاژ PS۱ تا ایستگاه پمپاژ اصلی ورودی به تصفیه خانه فاضلاب(PM) در اقطار ۵۰۰، ۶۰۰ و ۷۰۰ به طول ۲۵۵۰ متر با صرف اعتباری معادل ۳۶۵ میلیارد ریال دانست که مطابق با قرارداد در مدت زمان ۱۴ ماه اجرایی خواهد شد.

وی احداث ۶ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال را احجام اجرایی این سه پروژه عنوان کرد و افزود: با اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌ها جمعیتی معادل ۲۰ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفته و از نتایج آن بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha