• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041711915
  • خبرنگار : 71592

مسوول بهداشت در فلسطین: اسرائیل در حال ایجاد گور جمعی در غزه است

مسوول بهداشت در فلسطین: اسرائیل در حال ایجاد گور جمعی در غزه است

یکی از مسوولان وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد سیستم بهداشتی در غزه بر اثر بمباران مستمر در آستانه فروپاشی تقریبا کاملی قرار دارد و تنها قادر است خدمات جزئی ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر «عبداللطیف الحاج» دستیار وزیر بهداشت فلسطین در گفتگو با روزنامه «جمهوریت» ترکیه از تجربه دردناک شخصی خود گفت وقتی که ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌اش را بمباران کرد و بر اثر آن همه اعضای خانواده‌اش که با او زندگی می‌کردند یعنی ۵۸ تن بجز دو نوه‌اش به شهادت رسیدند.

وی که پس از این حمله به خانه‌اش، به آنکارا مهاجرت کرده، گفت رژیم صهیونیستی سیستم بهداشتی غزه را به شکل هدفمند مورد حمله قرار می‌دهد. بیمارستان‌ها و کادر پزشکی در معرض حملات عامدانه ارتش رژیم صهیونیستی قرار دارند. حدود ۸۲ هزار زخمی در غزه هستند و همین مشکلات بخش بهداشتی را متضرر می‌کند.

الحاج از حملات به بیمارستان‌ها گفت و افزود رژیم صهیونیستی مردم را در داخل بیمارستان‌ها با بمب می‌کشد و بعد هم با تانک و بولدوزر آنها را تخریب می‌کند و این بیمارستان‌ها را به گور جمعی تبدیل می‌کند.

دستیار وزیر بهداشت فلسطین تاکید کرد زیرساخت سیستم بهداشتی غزه ویران شده است و به همین دلیل خدمات رسانی بهداشتی تقریبا غیرممکن شده است.

وی توضیح داد تخریب زیرساخت، قطعی برق و آب و کمبود سوخت منجر به شیوع بیماری‌های همه‌گیر در غزه مانند بیماری‌های تنفسی، اسهال و بیماری‌های کبدی شده است‌.

دکتر الحاج در پیامی به دولت و ملت ترکیه خواستار حمایت از مردم غزه پس از آتش‌بس احتمالی شد و ابراز امیدواری کرد که از طریق اعزام پزشک و ایجاد بیمارستان‌های صحرایی به این مردم کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۱۷ ۱۷:۱۵

انگار همکاره جهان اسرائیلی‌ها هستن میکشن دفن میکنن ومیسوزاند و ازهیچ کس هراس ندارن ، از دنیا و مسئولین تمام کشورها زهر چشم گرفتن ویا رشوه دادن برای سکوت