• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403041711806
  • خبرنگار : 50176

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

کربلا صحنه‌ی تبلور ایمان و وفاداری است

کربلا صحنه‌ی تبلور ایمان و وفاداری است

ایسنا/لرستان سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: کربلا صحنه‌ی تبلور ایمان، بصیرت، صبر و وفاداری است

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی امروز، ۱۷ تیرماه در حاشیه مراسم عزاداری ماه محرم که در کانون اصلاح و تربیت خرم‌آباد برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا با تسلیت به‌مناسبت ماه محرم و ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، توجه به آرمان‌ها و عبرت‌های عاشورا را نیاز اصلی کشور دانست و ادامه داد: عزاداری‌هایی که به‌مناسبت ماه محرم در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی برگزار می‌شود باید اشاعه‌دهنده فرهنگ شیعی باشند.

وی افزود: از جمله علل شکل‌دهنده حادثه کربلا و انتخاب این راه توسط امام حسین(ع) می‌توان به مواردی از جمله به فراموشی سپردن وصایای پیامبر(ص)، رها کردن امر به معروف و نهی از منکر و بی‌توجهی به این فرایض واجب الهی، افول غیرت دینی مردم اشاره کرد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان ادامه داد: از جمله برنامه‌های امام حسین(ع) اقامه نماز در ظهر عاشورا بود و زمانی‌ که یکی از افراد برای برپایی نماز به ایشان یادآوری کردند، می‌فرماید: خدا شما را از اقامه‌کنندگان نماز قرار بدهد که به نماز یادآوری کرده‌اید.

غلامی با بیان اینکه به‌طور کلی بهترین برداشت از کربلا این است که کربلا یک حادثه نیست و یک فرهنگ است، اظهار کرد: از حرکت کاروان امام حسین(ع) از ابتدا تا پایان، فرهنگ‌ها و درس‌های مختلف و آموزنده را می‌توانیم بگیریم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام حسین(ع) با شهادت خود همه برنامه‌های اعتقادی و دینی را جامه عمل پوشاند، ادامه داد: ایام ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین نهضت و قیام امام حسین(ع) است و این فلسفه باید برای جوانان بیان شود تا هر چه بهتر از پیام‌های عاشورا استفاده شود. 

وی با تأکید بر الگوگیری جوانان از سیره و مکتب حسینی، گفت: جوانان شهید کربلا بهترین الگو برای تربیت و اصلاح سبک زندگی هستند و هر جوان ایرانی با مطالعه سبک زندگی ۱۸ جوان شهید دشت کربلا می‌تواند وفاداری و ایمان آنها را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مداحان در رساندن پیام مهم عاشورا، تقویت روحیه دینی، بیان رشادت‌ها و شجاعت امام حسین(ع) و یارانش نقش مهمی دارند و نباید در اشعار و مداحی‌ها خرافه‌گویی شود، اظهار کرد: متأسفانه ‌برخی از سندهای نامعتبر استفاده کرده و اقدام به مداحی می‌کنند و این در حالی‌ است که دشمنان در تلاش هستند تا از تأثیرگذاری جلسات عزاداری بکاهند و این مجالس را آغشته به انحرافات کنند.

غلامی با بیان اینکه آگاهی بخشیدن به جامعه و ارتقای سطح بصیرتی باید از اهداف مداحان در مراسم عزای امام حسین(ع) باشد، ادامه داد: احیای امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین هدف امام حسین(ع) در واقعه عاشورا است، بنابراین ایام محرم فرصتی است تا اهداف عاشورا بیان شود و باید در مراسم‌ مختلف عزاداری در این ایام از ورود خرافه‌گویی جلوگیری کرد. 

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) از امام حسین(ع) به‌عنوان چراغ هدایت و کشتی نجات نام برده و فرموده است: «اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه»، اظهار کرد: این حدیث نبوی مشخص می‌کند که اباعبدالله الحسین(ع) نور و مشعل هدایت انسان‌ها است و از طرفی می‌بینیم که در جوامع مختلف و جامعه، بحث خانواده بسیار مهم است و می‌طلبد که خانواده را در بستری مناسب مدیریت و نظارت کنیم که بدون شک بهترین منبع قیام و سیره اباعبدالله است تا فرزندان خود را در این مسیر قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha