• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403041711728
  • منبع : بازار

کاربرد قوطی ۲ در ۲ در ساخت لوستر

کاربرد قوطی ۲ در ۲ در ساخت لوستر

پروفیل قوطی ۲ در ۲ که به نام صنعتی «پروفیل قوطی مربعی ۲۰ در ۲۰» هم شناخته می‌شود، یکی از پرکاربردترین پروفیل‌های مصرفی در صنایع گوناگون است.

به گزارش ایسنا به نقل از گروه صنعتی صبا، در ادامه این نوشته ما به بررسی انواع پروفیل‌ها با مقطع ۲۰ در ۲۰ میلیمتر می‌پردازیم و می‌بینیم که چطور از این دسته از پروفیل‌ها در ساخت انواع لوازم صنعتی، بیمارستانی و مصرفی استفاده می‌شود. همچنین در ادامه این نوشته، شما با کاربرد قوطی ۲ در ۲ در ساخت لوستر و برخی از طرح‌های مدرن و به روز در این زمینه آشنا می‌شوید.

پروفیل‌های با مقطع قوطی

پروفیل‌های فولادی در ابعاد و سطح مقاطع گوناگونی تولید می‌شوند، یکی از پرکاربردترین این سطح مقطع‌ها، فرم‌های مربع و مستطیل است. این سری از قوطی‌ها در بسیاری از سازه‌های فلزی ساختمانی و صنعتی کاربرد دارند.

پروفیل‌های با مقطع قوطی در دسته بندی پروفیل‌های درزدار قرار می‌گیرند. در اینجا ورق‌های فولادی (اغلب ورق‌های روغنی (سیاه)) وارد خط نورد شده و بر اساس اندازه‌های استاندارد خم کاری بر روی آن‌ها انجام می‌گردد و در نهایت ما به سطح مقطع مورد نظر می‌رسیم. ممکن است بعد از فرایند نوردکاری فرایندهایی نظیر اسیدشویی، آبکاری زینتی یا حرارتی نیز بر روی پروفیل‌ها انجام شود تا سطح پروفیل برای کاربردهای بعدی آماده شود.

از آنجا که پروفیل‌ها اغلب با فولاد ساخته می‌شوند، قابلیت جوشکاری، برشکاری (مکانیکی و لیزری) و نیز خمکاری خوبی دارند و به همین خاطر بسیاری از هنرمندان و صنعت‌گران چیره دست، از این قابلیت آن‌ها برای ساخت لوازم زینتی بهره می‌برند.

پروفیل مناسب ساخت و سازهای زینتی

پروفیل‌های فولادی کاربردهای زیادی دارند، اما می‌توان آن‌ها را به سه دسته ساختمانی، صنعتی و زینتی (که به نام «مبلی» نیز شناخته می‌شوند) تقسیم‌بندی کرد.

  1. پروفیل‌های صنعتی اغلب ضخیم‌تر هستند و قابلیت تحمل وزن و تنش‌های مکانیکی و حرارتی بیشتری را دارند و در ساخت ماشین آلات و سازه‌های صنعتی به کار می‌روند.
  2. پروفیل‌های ساختمانی از فولادهای رده ساختمانی ساخته می‌شوند. بیشتر کاربرد این پروفیل‌ها برای درب و پنجره، نرده، زیباسازی و نمای ساختمان است. بیشتر این پروفیل‌ها از ورق سیاه (روغنی) تهیه می‌شوند و قابلیت خوبی در برشکاری، خمکاری و جوشکاری دارند.
  3. پروفیل‌های مبلی یا زینتی که از ورق‌های نازک‌تری ساخته می‌شوند. این پروفیل‌ها بعد از ساخت اغلب چربی‌زدایی می‌شوند و ممکن است آبکاری‌های زینتی، زنگ‌زدایی و یا حتی رنگ‌کاری بر روی آن‌ها صورت گیرد. این پروفیل‌ها جزء پروفیل‌های سبک به شما می‌روند.

پروفیل مبلی و یا زینتی اغلب با ابعاد سطح مقطع زیر پنج سانتیمتر تولید می‌شوند.

کاربرد قوطی ۲ در ۲ در ساخت لوستر

پروفیل ۲ در ۲ مبلی

پروفیل ۲ در ۲ مبلی یکی از پرکاربردترین پروفیل‌های زینتی به شمار می‌رود. این پروفیل به خاطر شکل مربعی خود به راحتی قابلیت فرم‌دهی و شکل‌پذیری مورد نظر مهندسین و هنرمندان را دارند. همچنین به خاطر سادگی طرح مقطع آن امکان ابداعات و خلاقیت‌های گوناگونی را برای مشتریان مختلف فراهم می‌آورد. قیمت پروفیل ۲ در ۲ نیز بسیار منطقی و به صرفه است و به همین خاطر کاربرد آن در صنایع زینتی بیشتر هم می‌شود. برای اطلاع از قیمت این مقطع مهم می‌توانید به سایت صبا پروفیل و یا آدرس : https://sabaprofile.com/steel-box-۲x۲-light/ مراجعه فرمایید.

از پروفیل‌های ۲ در ۲ سبک در ساخت موارد زیر استفاده می‌شود:

  • انواع لوازم آشپزخانه (نظیر آبچکان، کمد، کابینت و نگهدارنده ظروف و وسایل)؛
  • انواع پایه‌های وسایل (پایه یخچال، کابینت و اجاق گاز)؛
  • انواع میز و صندلی؛
  • انواع مبلمان اداری، تجاری و شهری؛
  • انواع قطعات وسایل نقلیه (مانند شاسی موتورسیکلت)؛
  • دستگیره‌ها و نگهدارنده‌ها؛
  • ساخت انواع کانکس‌ها مسکونی و کانتینرهای باربری؛
  • تجهیزات متنوع بیمارستانی (تخت، نگهدارنده‌ها، قفسه‌ها)
  • استندهای و وسایل فروشگاهی
  • دکل‌های مخابراتی و غیره

البته کاربرد پروفیل ۲ در ۲ محدود به این مصارف نمی‌شود با این حال این دسته از پروفیل‌ها به صورت گسترده در این دسته از صنایع کابرد دارد.

پروفیل ۲ در ۲ در ساخت لوستر

شاید یکی از هنرمندانه و خلاقانه‌ترین روش‌های استفاده از پروفیل ۲ در ۲ در ساخت لوستر باشد. امروزه انواع نور افشان‌ها با طرح‌های مدرن و زیبا به بازار عرضه می‌شوند. ترکیب نور، چوب، فلز و شیشه با کمی خلاقیت و زبدگی دستان چیره دست اساتید می‌تواند نتایج فوق‌العاده ای را به وجود بیاورد. پروفیل‌های ۲ در ۲ نیز به خاطر شکل مقطع، قابلیت‌های خوب در انعطاف‌پذیری، رنگ‌پذیری و جوشکاری و همچنین سایز مناسب شان در ساخت بسیاری از وسایل زینتی به کار می‌روند و نور افشان‌ها یکی از این کاربردها هستند.

پروفیل ۲۰ در ۲۰ بسیار سبک و در عین حال بسیار محکم است. ترکیبی سبکی و استحکام در کنار قابلیت برشکاری و خم کاری خوب سبب می‌شود که ذهن هنرمندان بتواند خلاقیت‌های شگفت انگیزی را با آن خلق کند.

همچنین قوطی‌های ۲ در ۲ به خوبی آبکاری را می‌پذیرند و پس از اتمام فرایندهای فرم‌دهی، جوشکاری، خمکاری این امکان را به سازنده می‌دهند که بتوانند انواع آبکاری زینتی را برای رسیدن به سطح و درخشان شدن مورد نظر بر روی آن اعمال کرد.

همانطور که در بالا گفته شد این دسته از پروفیل‌ها به خاطر داشتن خلل و فرج سطحی به راحتی پوشش‌های رنگی را نیز جذب می‌کند و همین کار سبب می‌شود دست هنرمندان برای بهره‌گیری از انواع رنگ‌های ساده و کوره‌ای باز باشد و در نتیجه سطح بی‌نهایتی از رنگ بندی را در اختیار هنرمندان قرار می‌دهند.

نحوه ساخت لوستر با پروفیل ۲ در ۲

نحوه ساخت لوستر با پروفیل ۲ در ۲ با برشکاری پروفیل شروع می‌شود. در ابتدا باید پروفیل‌ها در ابعاد مورد نظر برش زده شوند. در کارگاه‌های کوچک این کار با استفاده از اره‌های مکانیکی پروفیل‌بر انجام می‌شود، اما در کارگاه‌های بزرگتر که تولید انبوه‌تری دارند این کار با استفاده از دستگاه‌های فرز یا لیزر انجام می‌شود که سطح برش صاف‌تر دارند و در عین حال امکان ایجاد سطح برش صاف‌تر را نیز فراهم می‌کنند.

فرایند ساخت لوستر با پروفیل ۲ در ۲ با خمکاری، سوراخکاری، جوشکاری و اتصال سایر بخش‌های لوستر ادامه پیدا می‌کند. پس از آن تنه ساخته شده از پروفیل وارد مرحله پرداخت می‌شود و سطح آن با استفاده از انواع شیوه‌ها مانند سمباده‌کاری، اسیدشویی یا سندباکس، آماده رنگ‌کاری یا آبکاری می‌شود.

در نهایت با آبکاری سطحی یا رنگ پاشی، کار ساخت لوستر از پروفیل ۲ در ۲ به اتمام می‌رسد و لوستر آماده ورود به بازار می‌شود.

در این فرایند ممکن است قطعه‌های دیگر از جنس شیشه، سرامیک، چوب، پلاستیک، وسایل اتصال فلزی، قطعات تامین روشنایی و انتقال برق نیز به لوستر اضافه شوند.

کاربرد قوطی ۲ در ۲ در ساخت لوستر

سفارش پروفیل قوطی ۲ در ۲

شرکت صنعتی صبا یکی از شرکت‌های ارائه کننده پروفیل قوطی ۲ در ۲ و سایر پروفیل‌های صنعتی، ساختمانی و زینتی در ایران است. این شرکت طیف گسترده‌ای از پروفیل‌ها و لوله‌ها را به بازار ایران و بین‌الملل ارائه می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت «گروه صنعتی صبا» به راحتی انواع قیمت پروفیل آهن را مشاهده کرده و در عرض چند دقیقه تمام سفارشات پروفیل مورد نظر خودتان را ثبت کرده و سپس در مدت کوتاهی پس از آن در هر جای ایران بار مورد نظرتان را مطابق سفارش ثبت شده تحویل بگیرید. گروه صنعتی صبا، بسیاری از فرایندهای دست و پاگیر را حذف کرده و کل فرایند خرید، سریع و بدون از دست دادن زمان با ارزش شما انجام می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha