• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403041711697
  • خبرنگار : 50191

کلاهبرداری با عنوان هدیه پیروزی رئیس جمهور در انتخابات

کلاهبرداری با عنوان هدیه پیروزی رئیس جمهور در انتخابات

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از شهروندان خواست هوشیار بوده و فریب پیامک جعلی حاوی لینک در خصوص هدیه پیروزی رئیس جمهور را نخورند.

سرهنگ حسن کیخا امروز یکشنبه در رابطه با این موضوع اظهار داشت: با توجه به کسب آراء بالاتر و پیروزی رئیس جمهور منتخب مردم (دکتر پزشکیان)، مجرمان سایبری اقدام به ارسال پیامک‌های کلاهبردارانه می‌کنند که کاربران می بایست مراقب باشند.

این مقام مسئول افزود: این پیامک‌های آلوده به لینک‌های جعلی، غالبا دارای مضامینی نظیر" هدیه ی پیروزی رئیس جمهور در انتخابات و هدیه دریافت یارانه کمک معیشتی و امثال آن" بوده و با هدف فریب شهروندان و تخلیه حساب‌ بانکی آنها ارسال می‌شود.

سرهنگ کیخا در بیان شگرد مجرمان سایبری گفت: در این شیوه کلاهبرداری ابتدا لینک‌ دریافت هدیه به قربانی ارائه می‌شود، سپس به درگاه بانکی جعلی هدایت شده و پس از دریافت اطلاعات حساب بانکی، اپلیکیشن‌های مختلف به منظور آلوده کردن تلفن همراه قربانی معرفی و مرحله آخر ارسال پیامک‌های آلوده به مخاطبین او می‌باشد.

وی تاکید کرد: پیامک های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال می‌شود توجه نکنند، چراکه سهل انگاری و ناآگاهی کاربران سبب شده کلاهبرداران از این فرصت سوء استفاده نمایند و پرونده‌های قضایی تشکیل شده با این موضوع رو به افزایش باشد.

رئیس پلیس فتا استان گفت: پلیس فتا آمادگی مقابله با هرگونه جرم رایانه‌ای را دارد و در صورتی که شهروندان با موارد ‏مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس ‏www.fata.gov.ir ‎‏ بخش فوریت‌های سایبری و یا از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha