• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403041711685
  • خبرنگار : 71589

کمک ناسا به طراحی یک مایو برای شناگران المپیکی

کمک ناسا به طراحی یک مایو برای شناگران المپیکی

لباس شنایی که با حمایت ناسا برای شناگران حرفه‌ای طراحی شده است، می‌تواند به آنها در راه کسب مدال طلا در مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴ کمک کند. این مایوهای پیشرفته و ضد آب با ارائه یک پشتیبانی بی‌نظیر، عملکرد شناگر را تقویت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، شناگرانی که تا چند روز دیگر در المپیک پاریس برای کسب مدال رقابت می‌کنند، لباس‌های شنای پیشرفته‌ای را به تن خواهند کرد که می‌تواند به آنها در عملکردشان کمک کند.

انتظار می‌رود این مایوهای منحصربه‌فرد با پشتیبانی از جدیدترین فناوری‌ها، ضدآب‌ترین مایوهایی باشند که تاکنون تولید شده‌اند.

ورزشکاران برتر قبلاً اشتیاق خود را برای دریافت این محصول ابراز کرده‌اند و بسیاری بر این باورند که این محصول به طور قابل توجهی برای آنها مفید خواهد بود.

مایو انقلابی عملکردی بی‌نظیر را نوید می‌دهد

برند معروف لباس شنا یا مایوی اسپیدو(Speedo) جدیدترین نسخه مایوی خود موسوم به Fastskin LZR Racer را ارائه کرده است. به گفته سازندگان آن، این مایو نه تنها ضد آب است، بلکه احساس بی‌وزنی را نیز ایجاد می‌کند.

شناگران برجسته‌ای که امید کسب مدال طلا در مسابقات المپیک پاریس هستند، این مایو را به تن خواهند کرد. یکی از آنها این مایو را به «مایوی کوچک موشکی اسپیدو» خودش تشبیه کرد و گفت که مطمئن است که این مایو عملکرد او را بهبود می‌بخشد.

یک شناگر دیگر خاطرنشان کرد که این مایوی جدید سریع‌تر از همیشه است و به آب اجازه می‌دهد تا به راحتی از روی آن سُر بخورد.

شایان ذکر است که این مایو مجهز به همان فناوری پوششی است که برای محافظت از ماهواره‌ها استفاده می‌شود.

این مایوی خاص به صورت بدون درز طراحی شده و تا حدی حاوی پلی‌اورتان است و توسط ناسا برای اطمینان از شناوری و پشتیبانی کافی از عضلات طراحی شده است و به شناگران امکان می‌دهد سریع‌تر و طولانی‌تر شنا کنند.

شرکت اسپیدو همچنین در حال توسعه مدل‌های پیشرفته‌تری از آن است.

پوشیدن یک مایوی مناسب برای شناگران بسیار مهم است، چرا که حرکت در آب را ساده‌تر می‌کند و به آب اجازه می‌دهد با مقاومت کمتری در برابر شناگر عمل کند.

موفقیت شناگران المپیکی با طراحی‌های پیشرفته اسپیدو

شرکت اسپیدو همیشه در تولید لباس شنا نوآور بوده است. در گذشته آنها لباس شنای Fastskin را ایجاد کردند که بسیار شبیه به بافت پوست کوسه بود و در سالی که این مایو معرفی شد، تقریباً ۸۳ درصد از شناگرانی که آن را پوشیده بودند، مدال گرفتند.

پس از آن، مایوی Fastskin II معرفی شد که مایکل فلپس افسانه‌ای با آن به اولین فردی تبدیل شد که هشت مدال به دست آورد. وی در سال ۲۰۰۸ مایوی Fastskin LZR Racer را پوشید و هشت مدال طلا به دست آورد.

کارشناسان می‌گویند لباس‌های شنای پیشرفته نه تنها می‌توانند مزایای فیزیکی، بلکه روانشناختی نیز داشته باشند. برخی از آنها بر این باورند که اکثر شناگران با پوشیدن مایوهای تخصصی و پیشرفته حرکت خود را بسیار سریع‌تر احساس می‌کنند و اعتماد به نفس و انگیزه بیشتری را تجربه می‌کنند که می‌تواند منجر به تقویت عملکرد آنها شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha