• یکشنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403041711615
  • خبرنگار : 50034

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان همدان خبرداد

افتتاح باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان درهمدان

افتتاح باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان درهمدان

ایسنا/همدان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از افتتاح باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان در این استان خبرداد و گفت: به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان، باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان استان همدان به صورت مشترک با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

معصومه ابراهیمی هژیر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان به صورت تخصصی در استان همدان افتتاح خواهد شد چرا که این استان خاستگاه نویسندگان ادبیات پایداری است.

وی با اشاره به اجرای هفت عنوان برنامه ویژه به مناسبت هفته ادبیات کودکان و نوجوان در این استان، تصریح کرد: رونمایی از کتاب مهمان آقا معلم با حضور نویسنده کتاب، شاعران و نویسندگان کانون پرورش فکری و مسوولان استان یکی از برنامه‌های ویژه استان در این هفته خواهد بود.

ابراهیمی هژیر افزود: رونمایی از تالار رقومی کودک و نوجوان کتابخانه ملی به صورت برنامه‌ای مشترک با مرکز اسناد غرب کشور و با حضور مشاوران امور بانوان تمام ادارات برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول گپ و گفت صمیمی با نویسندگان کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری شهرستان تویسرکان را از دیگر برنامه‌های کانون استان دانست و یادآور شد: نشست صمیمی با دختر خانم دباغ (مرضیه حدیدچی) در راستای کنگره ملی خانم دباغ برگزار خواهد شد که در این نشست قرار است نوجوانان اهل قلم و قصه‌گویان نوجوان خاطرات خانم دباغ را از زبان دختر و دوستان ایشان بشنوند و به رشته تحریر دربیاورند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه در طی این هفته «مهدی آذریزدی» در قالب نقالی توسط نوجوان همدانی «محمدجواد محسن لو» معرفی شود، اظهارکرد: به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان ۹۵۶عنوان کتاب کانون در پایگاه دیجی کانون با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود و همچنین ثبت‌نام در تمامی مراکز هنری کانون پرورش فکری در این روز رایگان انجام می‌شود.

ابراهیمی هژیر با بیان اینکه ۱۵۰ عنوان برنامه توسط مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر استان برگزار خواهد شد، افزود: در استان همدان هفت مربی کانونی نویسنده و شاعر کودک و نوجوان  وجود دارد.

وی با تأکید براینکه در دولت سیزدهم هر هشت ساعت یک عنوان کتاب با ۵۰۰۰ تیراژ چاپ شده است، اظهارکرد: امسال یکی از برنامه‌های کانون پرورش فکری توسعه و ترویج کتابخوانی بوده که با هدف ارتقای کمی و کیفی کتابخوانی، تقویت سواد خواند، تعمیق دیدگاه نقادانه، تقویت کنشگری نوجوانان در حوزه کتابخوانی و عمومی سازی فرهنگ کتابخوانی صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha