• شنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041610873
  • خبرنگار : 71588

عضو سابق کنست: جنگ غزه برای اسرائیل پرهزینه خواهد شد

عضو سابق کنست: جنگ غزه برای اسرائیل پرهزینه خواهد شد

عضو سابق کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) اعلام کرد که جنگ غزه برای این رژیم پرهزینه خواهد شد و لحظه انعقاد توافق آتش‌بس فرا رسیده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از عوفر شیلح، نماینده سابق کنست و تحلیلگر نظامی در «موسسه مطالعات امنیت داخلی اسرائیل» نوشت نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی در حال درک این موضوع است که دستاوردهای احتمالی برای ادامه جنگ در غزه بسیار کم و حتی منفی است.

وی در ادامه افزود توافق تبادل اسرا علاوه‌ بر فواید آن، وسیله‌ای برای خاتمه بخشیدن به جنگ است و زمان در حال گذر است و طرف اسرائیلی بهتر از دیگران می‌داند که زمان به نفع آن سپری نمی‌شود.

این روزنامه همچنین فاش کرد نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی که شامل ارتش، موساد و شاباک است کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم را به سمت دستیابی به توافق سوق می‌دهد.

طبق نوشته این روزنامه، با افزایش نگرانی‌های ارتش از تشدید تنش‌ها با حزب‌الله در مرزهای شمالی، لحظه سرنوشت‌ساز انعقاد توافق فرا رسیده است.

شیلح گفت: تداوم جنگ در غزه برای اسرائیل گران تمام خواهد شد زیرا ما به‌طور فزاینده‌ای منزوی شده و به خاطر عملیات نظامی در غزه در معرض چالش‌های حقوقی بین‌المللی قرار گرفته‌ایم.

وبگاه «یدیعوت آحارنوت» نیز گزارش داد موضوع توافق تبادل اسرا و آتش‌بس موضوعی مورد نزاع در داخل رژیم صهیونیستی میان ارتش و سرویس‌های اطلاعاتی و دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیری است؛ به‌طوریکه مقامات عالی‌رتبه این رژیم نگرانی شدید خود را نسبت به هرگونه قصد نتانیاهو برای ناکام گذاشتن تلاش‌ها جهت انعقاد توافق آتش‌بس ابراز کرده‌اند.

در همین راستا، احمد عبدالهادی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان تاکید کرد: ما انعطاف زیادی در مذاکرات نشان دادیم؛ میانجی‌ها گفتند که فضای مذاکرات مثبت است و می‌توان به توافق دست یافت و اکنون برای تکمیل اعمال فشار بر نتانیاهو توپ در زمین اشغالگران و دولت آمریکا است.

پیشتر دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکرات درباره آتش‌بس غزه طی چند روز آینده از سرگرفته می‌شود.

همچنین این دفتر تاکید کرد که اختلاف‌نظرهایی درباره برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی صهیونیست‌های بازداشت‌شده میان طرف‌های مذاکره وجود دارد.

نتانیاهو روز پنج‌شنبه پس از آنکه حماس آمادگی خود را برای تبادل‌نظر درباره مساله توقف جنگ اعلام کرد، تصمیم گرفت هیئتی را برای مذاکره درباره آزادی صهیونیست‌های بازداشت شده در غزه به دوحه اعزام کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از این تصمیم نتانیاهو استقبال کرد.

واشنگتن بر این باور است که حصول توافقی که به آزادی صهیونیست‌های بازداشت‌شده و برقراری آتش‌بس در نوار غزه منجر شود، می‌تواند به برقراری آرامش در مرزها با لبنان نیز منتهی شود چراکه شرایط در آنها به شدت دچار تنش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha