• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403041510578
  • خبرنگار : 71533

اسلامی اعلام کرد

تمدید فرایند اخذ رأی تا ساعت ۲۴ /شمارش آرا در شعب روستایی

تمدید فرایند اخذ رأی تا ساعت ۲۴ /شمارش آرا در شعب روستایی

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: از ساعت ۱۸ که ده ساعت انتخابات را تمام کرده‌ایم تقریباً تا ساعت ۲۰ و برخی استان‌ها نیز از ساعت ۲۰ به بعد شروع به ختم رأی‌گیری در شعب روستایی می‌کنند و این ختم رأی‌گیری به شمارش آرا می‌انجامد.

به گزارش ایسنا، محسن اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور، گفت: با موافقت وزیر کشور ساعت رأی‌گیری در تمامی شعب سراسر کشور به مدت دو ساعت تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

اسلامی درباره وضعیت شمارش آرا در شعب روستایی نیز اظهار کرد: وضعیت شعب روستایی با شعب شهری متفاوت است؛ خانوار مشخص دارد، تعداد جمعیت مشخص و به همکارانمان هم که در شعب روستایی یا صعب‌العبور ثبت رأی می‌کنند، اعلام کرده‌ایم که چنانچه همه کسانی که در آن روستا هستند و در آن مجموعه، شعب سیار روستایی ما حضور دارند و فرایند اخذ رأی آنان به اتمام رسیده می‌توانند شمارش آرا را با هماهنگی با ناظر شعبه، آغاز کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور ادامه داد: از ساعت ۱۸ که ده ساعت انتخابات را تمام کرده‌ایم تقریباً تا ساعت ۲۰ و برخی استان‌ها نیز از ساعت ۲۰ به بعد شروع به ختم رأی‌گیری در شعب روستایی می‌کنند و این ختم رأی‌گیری به شمارش آرا می‌انجامد.

وی گفت: هنگامی که شمارش آرا شروع می‌شود نیز فرایند ورود داده‌ها به سامانه تجمیع آغاز می‌شود و از آنجا به بخشداری و بعد فرمانداری می‌آید. چون شعب روستایی ما باید با شعب شهری ما تجمیع شود، پس باید منتظر باشند که با پایان ساعت اخذ رأی و در این ساعت همه شعب باید شمارش را آغاز کنند که با آن شمارش که در شعب روستایی صورت گرفته، تجمیع می‌شود و سامانه کاملاً نشان می‌دهد که در این شهرستان همه شعب تجمیع شده است.

اسلامی تصریح کرد: ممکن است در فضای مجازی آماری را ببینید اما نمی‌تواند سندیت داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha