• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۰۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403041510496
  • خبرنگار : 50618

مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

هر رای یک عقیده است؛ به آینده فکر می‌کنیم

هر رای یک عقیده است؛ به آینده فکر می‌کنیم

ایسنا/مازندران مردم ولایتمدار مازندران امروز حماسه دیگری رقم زدند، در نیمه روز بود که رئیس ستاد انتخابات مازندران اعلام کرد؛ به نسبت مدت مشابه قبل در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مازندران به نسبت استان‌ها دیگر پیشتاز است و با رشد کمی آرا روبرو هستیم.

وارد مسجد شکوهی می‌شوم، مسجدی که سال‌هاست تمام وقایع سیاسی را در خود ثبت و ضبط کرده‌است از سخنرانی بزرگان سیاسی کشور تا برگزاری هر دو سال انتخابات در ایران؛ جنوب شهری‌ها این مسجد را پایگاه سرنوشت خود می‌دانند.

ضحی رضازاده ۲۹ ساله و آرایشگر است و همراه ملکا دختر ۵ ساله‌اش برای رای دادن به مسجد شکوهی آمده‌است.

رضازاده می‌گوید: دور اول هم شرکت کرده‌ام، دوره قبلی دیدم تفاوت رای زیاد بود و همان یک میلیون اختلاف رای برایم جذابیت داشت.

به عقیده او هر یک انسان و یک رای قابل ارزش‌گذاری است، ضحی ادامه می‌دهد: یک رای هم نماینده یک انسان و خواسته‌های او است؛ چه برسد به یک میلیون رای! حالا آمده‌ام؛ ببینم واقعا نظر مردم مهم است؟ یا نه؛ آنچه که حکومت مدنظر دارد. یک جورایی غیرتی شدم که آمدم؛ برخی افراد بیکار اما حقوق‌بگیرند و ما که شغل آزاد داریم ارتباط بیشتری با مردم داریم، در دور قبل دیده‌ام که چقدر شهامت رای دادن و انتخاب کردن اثرگذار است، نظر مردم برای ما اهمیت بیشتری دارد.

به گفته این خانم آرایشگر اختلاف طبقاتی حتی در محیط کار من هم قابل‌مشاهده است و به همین دلیل باتوجه به شرایط موجود انتخابم شرکت در سرنوشت کشور بود.

انتظارم از رئیس‌جمهور:

مدت‌ها به دلیل کرونا همسرم بیکار بود، رسیدگی به اشتغال جوانی که ازدواج کرده و دو فرزند دارد باید اولویت قرار بگیرد.

روحیه‌دهی به نسل جوان باعث ایجاد انگیزه برای ازدواج و فرزندآوری می‌شود، پسرها با رسیدن به ۳۰ سالگی ازدواج نمی‌کنند و ترجیح آنها مهاجرت است، رسیدگی به مشکلات جوان‌ها جلوی مهاجرت را می‌گیرد، به خاطر آزادی که نمی‌روند، برای مشکلات معیشتی است که رفتن را به ماندن در خانه خودشان ترجیح می‌دهند.

هر رای یک عقیده است؛ به آینده فکر می‌کنیم

ارسطو گلی گرمستانی۷۶ ساله و صدیقه باقری ۷۱ ساله زن و شوهرند.

گرمستانی که در دور اول انتخابات همراه همسرش رای داده اظهار می‌کند: دور اول ۷ صبح آمدم این دور ۵ عصر، با تموم وجودم آمده‌ام رای دادم، مشارکت درحقیقت کمک به ساختن مملکت و وطن ما است، اول به عشق رهبر و بعد به عشق ایران و ساختن آن آمدیم. ایران مال ما و تا خون در رگ ما است ایران وطن ما است.

گرمستانی سال‌های مدید عضو شورای محل و اداره مسجد شکوهی بوده، او رای دادن را از وظایف شرعی هر مسلمان دانسته و می‌گوید: باید پای صندوق بیاییم، چرا؟ چون مملکت با رای ما ساخته می‌شود، بیاییم که دشمن‌شاد نشویم.

همسرش صدیقه با او هم‌عقیده است و اظهار می‌کند: سواد ندارم اما رای دادن که کاری ندارد، امروز پسرم از بوشهر زنگ زد و پرسید رای دادی یا نه، گفتم حتما می‌رویم، مگر می‌شود بی‌خیال سرنوشت کشورمان باشیم‌.

این زوج حفظ ناموس مملکت را انتظار خود از رئیس‌جمهور آینده اعلام می‌کنند، ارسطو گرمستانی می‌گوید: دلم می‌خواهد تمام دنیا بگویند ایران امن‌ترین کشور جهان است. بله مشکلات هم داریم، گرفتاری مالی و بیکاری هست، این‌ها را نباید نادیده گرفت، اما آنها که بالا رفتند این‌ وعده‌ها را یادشان نرود، درست مثل شهید رییسی.

هر رای یک عقیده است؛ به آینده فکر می‌کنیم

شیما ۲۰ساله، دانشجوی مهندسی پزشکی و این نخستین باری است که رای به صندوق می‌اندازد، به قول خودش «برای اولین بار امیدوار شدم که سهمی داشته باشم.»

شیما با بیان این که دور اول در انتخابات شرکت نکرده‌ام، درباره علت حضورش در دور دوم می‌گوید:

راستش من تا حالا رای ندادم، امروز آمده‌ام چون تصور می‌کنم کمی امیدوارتر باید به جریان نگاه کرد و سهم خودم را نباید نادیده بگیرم.

یکی از مهم‌ترین معیارهای او برای انتخاب فرد اصلح این است که کمتر سخت‌گیری کند، به‌ویژه در مسائل جوانان و مشکلات زنان و دختران.

او با ابراز امیدواری نسبت به انتخاب خود اظهار می‌کند: البته امیدوارم فرد مورد نظرم به وعده‌های خودشان عمل کنند، چرا وقتی می‌خواهیم چیزی بخریم به خاطر تورم حسرتش توی دل‌مان می‌ماند؟ فرزند کدام مسئول این احساسات را لمس کرده؟ تحریم‌ها باعث شده سخت زندگی کنیم، فیلترینگ، افزایش نرخ بیکاری و خیلی چیزهای دیگر باعث شد دستکم یک بار هم شده بیایم و درنهایت پیش وجدان خودم راحتم که انتخاب کرده‌ام اما نشد.

شیما رفع فیلترینگ را یکی از نیازهای نسل جوان و دانشجو می‌داند: اکثر کارهای دانشگاه و کلاس‌های من با تلگرام بود و در دوره امتحان خیلی اذیت شدم، هیچ استادی در پیام‌رسان داخلی نبود و دسترسی ما را به منابع محدود کرد، به نظر خودتان با فیلتر بودن منابع علمی انتظار نسل آینده‌ساز هم باید داشته باشیم؟

نماینده نسل جوان تاکید می‌کند: فقط می‌خواهم به کاندید منتخبم بگویم که جوری به وعده‌های خودش عمل کند که از به دنیا آمدن در ایران پشیمان نشویم، خیلی از ماها دوری از خانواده را تحمل می‌کنیم فقط برای ساختن آینده‌ای که می‌توانست توی همین کشور فراهم شود، چرا باید کشور دیگری با هوش و توان جوان ایرانی توسعه پیدا کند؟

مسجد شکوهی مملو از رای دهندگان است به زعم افرادی که آمد و شد دارند  و دور اول انتخابات هم مشارکت داشتند، می‌گویند ماشالله این هفته استقبال چشم‌گیر است. این راهم معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران هم گفته بود.

هر رای یک عقیده است؛ به آینده فکر می‌کنیم

مصطفی یزدانی ۵۴ سال و رسول ذبیحی ۵۷ سال هر دو قهرمانان روشندل گلبال استان مازندران همراه با دکتر عباد دلیری رییس اداره‌ ورزش و جوانان ساری و امیرحسین دلخواه رییس هیات نابینایان و کم‌بینایان شهرستان ساری نیز در مسجد شکوهی حضور داشتند.

مصطفی یزدانی می‌گوید: برای وطن و جمهوری اسلامی تصمیم گرفتم رای دهم، انتظار دارم رییس‌جمهور منتخب مشکلات جوانان و مردم را برطرف کند و پایبند به جمهوری اسلامی بماند. برنامه پنج ساله هفتم را در اولویت اجرا قرار دهد.

به گفته این قهرمان ورزشی، قشر روشندل و ورزش آنها نادیده گرفته شده و رسیدگی به امور این قشر به‌ویژه حمل‌ونقل و تردد برایشان اهمیت ویژه دارد.

رسول ذبیحی هم با اشاره به اینکه غرب گفته است حضور مردم ایران در انتخابات کمرنگ شده، می‌گوید: این انتخابات فرصتی برای اثبات تعهد ما به وطن‌ است. انتظار دارم فرد منتخب فارع از هر گرایش به شغل، مسکن و ازدواج جوانان توجه ویژه داشته باشد و کاری کند که هیچ جوانی برای زندگی بهتر مهاجرت را انتخاب نکند.

معاون سیاسی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان مازندران با حضور در ستاد انتخابات گفت: ۵۹ حوزه و ۲۲ شهرستان اخذ رای در استان از ساعت ۸ صبح امروز فعالیت خود را آغاز کردند.

قاسم عزیززاده گرجی تعداد واجدین شرایط رای استان را ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار نفر و ۸۷۸ نفر اعلام کرد و افزود: متولدین پیش از تیر ماه ۱۳۸۵ می‌توانند با شناسنامه یا کارت ملی در انتخابات شرکت کنند.

هر رای یک عقیده است؛ به آینده فکر می‌کنیم

وی خاطرنشان کرد: شناسنامه‌های قدیمی درصورت تماس مسئولان با ثبت احوال و تایید کد ملی افراد به‌عنوان مدرک هویتی قابل‌استناد هستند.

عزیززاده گرجی با اشاره به آمادگی کامل تمامی شعب استان برای اخذ رای اظهار کرد: ۵۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در نظارت، تامین امنیت و اجرا با ستاد همکاری می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان این که عوامل اجرایی جهت تجهیز و آماده‌سازی از ساعت ۶ صبح در شعب حضور پیدا کردند، گفت: دور دوم انتخابات راس ساعت ۸ صبح شروع شد و تا این لحظه رتبه نخست کشور در اخذ رای به مازندران اختصاص دارد.

هر رای یک عقیده است؛ به آینده فکر می‌کنیم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha