• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403041510462
  • خبرنگار : 50225

مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

اقوام خوزستان باز هم به عشق وطن آمده‌اند...

اقوام خوزستان باز هم به عشق وطن آمده‌اند...

ایسنا/خوزستان اقوام، عشایر و طوایف مختلف خوزستان در دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری پرشورتر از همیشه پای صندوق‌های رای آمده‌اند.

مردم شهرها و روستاهای خوزستان از همه اقوام و طوایف، از عرب و بختیاری گرفته تا دزفولی و شوشتری همه آمده‌اند تا کار نیمه تمام خود را تمام و رئیس جمهورشان را انتخاب کنند.

اقوام خوزستان با لباس‌های محلی خود آمده‌اند تا به دشمنان بگویند هر چند لباس‌شان با هم فرق دارد اما نگاهشان یکی است و مثل همیشه ثابت کنند که مرزداران واقعی ایران هستند و از این کشور پا پس نمی‌کشند.

یکی از شهروندان عرب خوزستانی که با لباس محلی خود به به شعبه رای‌گیری مسجد جواد الائمه اهواز آمده، به زبان عربی گفت: دلیل حضورمان پای صندوق‌های رای عشق به وطن است. در زمان جنگ با انگلیس، ما خوزستانی‌ها پیروز شدیم و در جنگ تحمیلی هم ایستادیم. هشت سال جنگ را بیشتر، عرب‌های خوزستان تحمل کردند.

او ادامه داد: حضور ما مربوط به امروز نیست. عرب‌های خوزستان در طول تاریخ پای کشورشان ایستادند و شهدای زیادی تقدیم کردند. ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که به فکر کشورمان و ناموس‌مان باشد.

اقوام خوزستان باز هم به عشق وطن آمده‌اند...

یکی دیگر از شهروندان خوزستانی که از قوم بختیاری است هم گفت: امروز آمده‌ایم تا کار نیمه تمام را تکمیل کنیم و فرد اصلح را انتخاب کنیم.

او ادامه داد: تکلیف ما شرکت در انتخابات است زیرا با این کار نظام قوام پیدا می‌کند و آبروی انقلاب محکم‌تر می‌شود.

این شهروند بختیاری گفت: از همه مردم خوزستان به ویژه رای اولی‌ها برای شرکت در انتخابات دعوت می‌کنم. آینده این نظام در دست این جوانان است که نباید بی‌تفاوت باشند و پای صندوق‌های رای بیایند و دشمن شاد نشوند.

اقوام خوزستان باز هم به عشق وطن آمده‌اند...

یکی دیگر از شهروندان عرب خوزستانی گفت: از همه مردم ایران به ویژه خوزستانی‌ها که به سید علی خامنه‌ای لبیک گفتند و پای صندوق‌های رای آمدند، تشکر می‌کنم. امروز مردم خوزستان به همه دنیا به ویژه کسانی که اسلام را دوست ندارند، نشان دادند همه اقوام با هم متحد هستند و ما یکدست هستیم.

او ادامه داد: هر کسی ولایت امیرالمومنین (ع) را دارد تردید نکند و پای صندوق‌های رای بیاید. ما هشت سال جنگ را تحمل کردیم و همه یک دست بودیم و دشمنان نتوانستند به اهدافشان برسند.

این شهروند عرب خوزستانی گفت: ما از این راه برنمی‌گردیم و اگر نیاز باشد تا یک ماه هم باشد، جمعه‌های آینده هم خواهیم آمد.

اقوام خوزستان باز هم به عشق وطن آمده‌اند...

در ادامه یکی دیگر از شهرندان بختیاری خوزستانی گفت: ما همیشه پای این نظام بودیم. در یک خانواده افراد مختلفی وجود دارد، یکی سفیدرو و یکی سبزه‌رو است اما همه یک فامیلی دارند. مگر می‌شود یک برادر سفیدرو و یک بردار سبزه‌رو، با هم تفاوت نسبی یا سببی داشته باشند؟

وی افزود: زمانی می‌توانیم یک کشور باشیم که اتحاد داشته باشیم. اگر در مورد اتحاد صحبت می‌کنیم نباید بگوییم یک قوم یا قوم دیگری. همه مردم ایران شهید داده‌اند و ایران‌دوست هستند. حتی ارمنی‌ها و زرتشتی‌ها که هم‌دین ما نیستند، برای ایران شهید داده‌اند. امروز بحث ایران است و همه اقوام، زیرمجموعه‌های این خانه هستند.

این شهروند بختیاری خوزستانی گفت: ایران سرزمین و خانه ما است چگونه انسان برای خانه‌اش تصمیم نگیرد؟ من کاری به مشکلات اقتصادی و تورم ندارم و الان بحث درمورد خانه ما است. مگر می‌شود انسان نگران خانه‌اش نباشد؟

اقوام خوزستان باز هم به عشق وطن آمده‌اند...

او ادامه داد: رای دادن ما مربوط به امنیت خانه‌مان است نه اینکه چه جریان یا حزبی روی کار بیاید. اکنون دیگر جای تردید وجود ندارد. شاید برخی گلایه‌های بیشتری دارند، باید صدای آن‌ها شنیده شود و مورد توجه قرار بگیرد اما حالا جای تردید نیست چون امسال اتفاق بزرگی در دنیا رخ می‌دهد و تصمیمات دنیا هم روی کشور ما تاثیر می‌گذارد.

این شهروند بختیاری خوزستانی گفت: امسال یک آدم دیوانه دارد رئیس جمهور آمریکا می‌شود بنابراین باید یک مدیر قدرتمند، در این مملکت داشته باشیم تا جریانات را خنثی کند.

یکی مرد سالمند شهروند اهواز هم که روی ویلچر نشسته، برای رای دادن آمده است. او اصالتا شیرازی است اما سال‌ها ساکن اهواز است. او در موررد اهمیت شرکت در انتخابات گفت: رای دادن وظیفه شرعی است و ما باید برای تعیین سرنوشت مملکت‌مان رای بدهیم.

اقوام خوزستان باز هم به عشق وطن آمده‌اند...

او ادامه داد: مردم هر چه زودتر رای بدهند، بهتر است و بسیار تاثیرگذارتر است. امیدوارم با رای دادن، فردی پای کار بیاید که برای مردم کار کند و نتیجه بهتری داشته باشد.

یکی دیگر از شهروندان بختیاری خوزستانی گفت: اقوام خوزستانی همیشه مدافع و پشتیبان نظام بودند و در تمام عرصه‌ها حضور داشتند.

او گفت: ان شاءالله امروز هم حضور خوزستانی‌ها در انتخابات پرشور باشد و تاثیرگذار باشند.

اقوام خوزستان باز هم به عشق وطن آمده‌اند...

به گزارش ایسنا، امروز هم اقوام خوزستانی در این روز سرنوشت‌ساز آمده‌اند تا باز هم اتحاد و یکدستی خود را به جهانیان نشان دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha