• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403041510314
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

امام جمعه موقت زاهدان: ارزش‌ها را نباید برای اهداف حزبی زیر پا گذاشت

امام جمعه موقت زاهدان: ارزش‌ها را نباید برای اهداف حزبی زیر پا گذاشت

ایسنا/سیستان و بلوچستان امام جمعه موقت زاهدان گفت: انسان نباید ارزش‌ها را برای رسیدن به اهداف حزبی، گروهی و جناحی زیر پا بگذارد و بهره‌مندی از تقوای الهی و سیاسی لازمه فعالیت یک خادم خدمتگزار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اکبرپور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان در مصلی قدس با اشاره به اینکه در مناسبات سیاسی و اجتماعی نیازمند تقوای سیاسی هستیم، بیان کرد: تقوای سیاسی یکی از سخت‌ترین تقواهاست اگر انسان بتواند این تقوا را در امورات خود پیاده کند حتما مشکلات و نابسامانی های آن حوزه کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب مردم باید تداوم دهنده مسیر شهید جمهور باشد، افزود: باید در خط و مشی سیاسی بیشتر مراقب باشیم و امر به معروف و نهی از منکر سرلوحه کارها باشد، تقوای سیاسی برای کسی که خو را در معرض انتخاب مردم قرار می‌دهد ارزنده است و باید دارای شجاعت، درایت و صداقت باشد و از سیاه نمایی و توهین دوری کرده و تقوای الهی را ملاک قرار دهد.

امام جمعه موقت زاهدان تاکید کرد: همه باید سعی کنیم همانطور که در تقوای الهی می‌کوشیم در زمینه تقوای سیاسی نیز تمام تلاش خود را به کار گیریم.

اکبرپور اظهار کرد: تقوا بهترین توشه برای سفر آخرت است، چرا که تقوا خداترسی درونی است که باعث می‌شود انسان در برابر وسوسه‌های شیطان مقاومت کرده و از گناه و خطا دوری کند.

وی تاکید کرد: طبق بیانات امام علی(ع) خدمتگزار نظام اسلامی باید دارای تقوای الهی، متعهد به اخلاق، مجاهد فی سبیل الله، عدالت، ظلم ستیزی، حسن شهرت و توجه به مردم بویژه محرومان باشد.

امام جمعه موقت زاهدان گفت: خدمت به مردم با ارزش ترین موهبت الهی است، باید مانند رئیس جمهور شهید خستگی ناپذیر بود.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام محرم،افزود: اگر بنا است کشوری امن و فرهنگی داشته باشیم و اقتصاد، سیاست و فرهنگ ما سالم باشد ریشه همه این‌ها در اقامه امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام اکبرپور با اشاره به عمل رئیس جمهور شهید در بالا بردن قرآن کریم و عکس شهید سلیمانی در سازمان ملل اظهار کرد: باید کسی را انتخاب کنیم که امانتدار باشد و اگر از ما سوالی درباره او شود جواب داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: رای هم حق و هم تکلیف الهی است به هر نامی که بنویسیم فردای قیامت باید جوابگو باشیم چون این حکومت حافظ اسلام است.

امام جمعه موقت زاهدان با بیان اینکه امانت را باید به اهلش بسپاریم، تاکید کرد: رای دادن ما باعث حفظ نظام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha