• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403041510283
  • خبرنگار : 50187

مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

امام جمعه کرمان: فردای انتخابات همه باید در خدمت نظام و رهبری و مقابل دشمنان باشند

امام جمعه کرمان: فردای انتخابات همه باید در خدمت نظام و رهبری و مقابل دشمنان باشند

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: فردای انتخابات باید همدلی، برادری، همراهی، در خدمت نظام و رهبری و حافظ خون شهدا بودن، در مقابل دشمنان ایستادن و دفاع از حقوق ملت فهیم و فداکار در صحنه‌های بین‌المللی، پیشرفت کشور و آرامش مردم در دستور کار رئیس جمهور منتخب و مردم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: حوادث تاریخی دارای جنبه‌های مثبت و منفی است و هر چه حادثه بزرگتر، این جنبه‌ها نیز مهمتر و دارای درس‌ها و عبرت‌هاست.

وی افزود: یکی از حوادث بزرگ تاریخ بشریت و اسلام، حادثه عاشوراست و ظرفیت تاریخ عاشورا و کربلا به گونه‌ای است که نه فقط زمان ما که تا حیات بشر بر کره خاکی می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد و راه آن توجه جدی به درس‌ها و عبرت‌های آن است.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: پیوند تحلیل و تطبیق حادثه با زمان کنونی مهم است تا حادثه در زمان خود متوقف نباشد.

امام جمعه کرمان درس‌های عاشورا را ناظر به هدایت و تربیت انسان و موثر در این امر دانست و گفت: حوادث سیاسی، اجتماعی و ... در تاریخ بشریت جلوی روی ماست و باید از آن عبرت گرفت.

وی اظهار کرد: عدول جامعه از اصول نبوی، تهاجم به قداست‌ها و شکستن حرمت‌ها از جمله عبرت‌های عاشوراست و در کنار عبرت‌ها، درس‌های فراوانی از جمله توجه به معنویت، صبر و استقامت و مقاومت و درگیری با ظالم از تاریخ عاشورا می‌توان گرفت.

علیدادی سلیمانی با اشاره به سالروز کشف حجاب رضاخانی اظهار کرد: کشف حجاب، پدیده خودجوش مردمی نبود بلکه تحریک خارجی بود که  ریشه عمده و قانونی کردن آن ناشی از فرهنگ منحط غرب بر ذهن و فکر رضاخان بود که هجمه همه جانبه‌ای به تغییر لباس، حجاب و لباس روحانیت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه حجاب و عفاف صیانت انسان و حافظ حرکت او در مسیر الهی است، گفت: هفته امر به معروف و نهی از منکر را در پیش داریم و باید توجه داشت که آمر و ناهی باید با زبان و عمل و قدرت جلوی منکرات را بگیرد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه کرمان با اشاره به اینکه قوام جمهوری اسلامی به حضور مردم در صحنه است، افزود: این حضور قدرت مردم را به تصویر می‌کشد و یکی از این صحنه‌ها انتخابات است که مردم تاکنون آزمون مثبت و مفید خود را در دوره‌های مختلف پس دادند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: امروز مردم سکان اجرایی کشور را به دست فردی می‌سپارند که حضور حداکثری پشتیبانی برای اوست و وظیفه بعد از حضور حداکثری، انتخاب اصلح است.

امام جمعه کرمان بیان کرد: امیدواریم امروز با انتخاب اصلح مسئولیت به کسی واگذار شود که نهضت خدمت‌رسانی را همانگونه که دولت شهید جمهور به دست گرفته بود، ادامه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha