• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403041510250
  • خبرنگار : 50214

مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

رئیس ستاد انتخابات یزد اعلام کرد: افزایش مشارکت یزدی‌ها در مرحله دوم انتخابات تاکنون

رئیس ستاد انتخابات یزد اعلام کرد: افزایش مشارکت یزدی‌ها در مرحله دوم انتخابات تاکنون

ایسنا/یزد رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: خوشبختانه تاکنون شاهد حضور خوب یزدی‌ها در شعب اخذ رای بوده‌ایم به نحوی که آمارها حکایت از افزایش سه درصدی مشارکت تاکنون در قیاس با مدت زمان مشابه دور اول انتخابات دارد.

«علی اکبر عزیزی» ظهر امروز جمعه پانزدهم تیرماه در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات استان یزد، ضمن خداقوت به عوامل برگزاری دور دوم انتخابات در ۸۷۰ شعبه اخذ رای در استان، اظهار کرد: خوشبختانه حضور خوبی را در شعب اخذ رای با وجود گرمای هوا شاهد هستیم به طوری که تاکنون و در مقایسه با مدت مشابه در مرحله اول انتخابات شاهد رشد سه درصد مشارکت یزدی‌ها هستیم.

وی با اشاره به گزارش تخلفاتی از برخی شعب، گفت: در برخی شعب گزارشاتی در مورد اعمال نظر نمایندگان نامزدها با وجود آموزش‌های داده شده، اعلام گردید که در این باره تذکر لازم داده شده و در صورت تداوم می‌تواند منجر به اخراج این نمایندگان از شعبه اخذ رای شود.

وی همچنین گفت: در اطراف شعب اخذ رای نیز به صورت محدود شاهد تبلیغات نامزدها به رغم ممنوعیت تبلیغات بودیم که توسط عوامل نیروی انتظامی، تذکر داده و برخورد قانونی صورت گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات استان در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: آن دسته از رای دهندگانی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محروم هستند یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رای خود نیستند، بنا بر اعلام ستاد انتخابات استان می‌توانند به همراه شخصی باسواد از افراد خانواده یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر، با کمک وی «نام و نام خانوادگی» و «شناسه نامزد» را در برگ رای بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

این مسئول گفت: به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات، اسامی نامزد منتخب خود را به صورت کامل و خوانا در برگه‎های رای قید کنند تا حقی از نامزدها در هنگام شمارش و احتساب آراء ضایع نشود.

عزیزی در پایان نیز خطاب به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب اخذ رای، تاکید کرد:  همانند مرحله اول انتخابات، اخذ اثر انگشت از رای دهندگان در دستگاه های احراز هویت مستقر در شعبه ممنوع بوده و ضرورتی ندارد و فقط اثر انگشت شرکت‌کنندگان در تعرفه های اخذ رای آنها ثبت می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha