• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041510220
  • خبرنگار : 71496

تحولات فلسطین؛ درگیری شدید در «الشجاعیه» غزه و شهادت ۵ نفر در «جنین»

تحولات فلسطین؛ درگیری شدید در «الشجاعیه» غزه و شهادت ۵ نفر در «جنین»

با ادامه حملات ارتش اشغالگر در محله الشجاعیه غزه، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز با قدرت به مقابله با آن‌ها ادامه می‌دهند؛ در جنین نیز صهیونیست‌ها مرتکب جنایت دیگری شدند و پنج جوان فلسطینی را به شهادت رساندند.

به گزارش ایسنا، در دویست و هفتاد و سومین روز از حملات رژیم صهیونیستی به غزه، آمریکا ازسرگیری مذاکرات تبادل اسرا در دوحه را از امروز جمعه اعلام و رئیس موساد نیز در راس هیأتی به قطر سفر کرد.

در حوزه میدانی، «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که سربازان صهیونیست و خودروهای زرهی آن‌ها را در محله الشجاعیه غزه، با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش کرد چالش بزرگ در الشجاعیه حجم زیاد ویرانی‌هاست که حرکت خودروهای زرهی را به شدت دشوار کرده است. همچنین ده‌ها نفر از نیروهای مقاومت در محله حضور داشته و از میان خرابی‌ها و تونل‌ها مقابل سربازان ظاهر می‌شوند.

گردان‌های قدس همچنین اعلام کرد سربازان اسرائیلی را که در ورودی گذرگاه رفح مستقر بودند، هدف قرار داده است.

سرایا القدس در ادامه گزارش داد نقطه استقرار سربازان صهیونیست و خودروهای زرهی آن‌ها در محور نتزاریم در جنوب شهر غزه را با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داده است.

گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس نیز اعلام کرد تک‌تیراندازهای مقاومت یک سرباز صهیونیست را در غرب شهر رفح هدف قرار دادند.

به گزارش خبرنگار الجزیره، نیروهای امدادرسان پیکرهای سه شهید فلسطینی را از آوارهای محله السعودی در غرب شهر رفح خارج کردند.

تحولات فلسطین؛ درگیری شدید در «الشجاعیه» غزه و شهادت ۵ نفر در «جنین»
ویرانی‌های ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به جبالیا

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» روز جمعه نوشت ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق شمال غزه به طور کامل وارد مرحله سوم شده است.

آحارونوت در ادامه نوشت، جنبش حماس هنوز صدها موشک سنگین را در اختیار دارد که برد آن‌ها به داخل سرزمین‌های اشغالی می‌رسد.

این روزنامه عبری اذعان کرد با وجود اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در رفح پیشروی داشته اما انتظار می‌رود جنگ در این شهر دستکم یک ماه دیگر ادامه یابد.

برخی تحلیلگران صهیونیست نیز اعتراف کردند که شکست حماس در غزه به این زودی اتفاق نمی‌افتد.

شبکه‌های مختلف تلویزیون رژیم صهیونیستی به ارزیابی توانمندی‌های حماس پس از گذشت حدود ۹ ماه از جنگ پرداختند.

جمعی از تحلیلگران این شبکه‌ها اذعان کردند شکست حماس «قریب‌الوقوع» نیست و تل‌آویو حتی به اهداف جنگ از جمله نابودی توانمندی‌های نظامی حماس و تخریب تونل‌های آن نزدیک هم نیست.

در کرانه باختری اما، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در یورش صبح امروز اشغالگران به شهر جنین، پنج فلسطینی به شهادت رسیده و تعداد دیگری از آن‌ها زخمی شدند که وضعیت شماری از آن‌ها وخیم است.

وزارت بهداشت فلسطین در این رابطه گزارش داد، در پی حمله توپخانه ارتش اشغالگر به گروهی از جوانان فلسطینی در اردوگاه جنین، پیکرهای پنج شهید همراه با چندین زخمی به بیمارستان منتقل شدند.

پیش از این اشغالگران با خودروهای زرهی خود به شهر جنین یورش برده، یکی از خانه‌ها در غرب شهر را به محاصره درآورده، با موشک هدف قرار داده و سپس شروع به تیراندازی کردند.

نیروهای مقاومت نیز با پرتاب بمب‌های انفجاری به اطراف خانه محاصره شده در جنین‌ و همچنین تیراندازی، به مقابله با اشغالگران ادامه می‌دهند.

نیروهای اشغالگر بامداد امروز نیز با خودروهای زرهی خود به شهر نابلس از جمله محله‌های راس العین، الضاحیه، خله العامود و الیاسمینه یورش بردند که در نتیجه آن درگیری‌هایی آغاز شد.

همچنین اشغالگران با خودروهای خود به شهر قلقیلیه یورش بردند و با استقرار در محله‌ها و خیابان‌های آن به چند خانه حمله کردند.

خبرنگار الجزیره گزارش کرد جمعی از شهرک‌نشین‌ها به بهانه ادای مناسک آیینی به یک منطقه تاریخی واقع در شهرک «الکرمل» در شرق «یطا» واقع در جنوب الخلیل یورش بردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha