• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403041510162
  • خبرنگار : 50560

مشارکت‌ مردم؛ سربلندی نظام

انتظار می‌رود مشارکت در انتخابات، نسبت به دور اول افزایش یابد

انتظار می‌رود مشارکت در انتخابات، نسبت به دور اول افزایش یابد

ایسنا/قزوین دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: با توجه به اهمیت این دوره از انتخابات انتظار می‌رود که سطح مشارکت تا پایان ساعت قانونی انتخابات، نسبت به دور اول افزایش یابد.

حامد فتوحی جمعه ۱۵ تیر در ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اخذ رأی در تمامی ۱۰۸۹ شعبه فعال، با کارت ملی هوشمند یا شناسنامه ممکن است. در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، استفاده از تمامی مدارک هویتی برای اخذ رأی مجاز بود اما وزارت کشور در این دوره از انتخابات، اخذ رأی را با کارت ملی هوشمند و شناسنامه مجاز دانسته است.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر سلامت و صیانت از انتخابات در استان قزوین خاطرنشان کرد: هر ۲ نامزد انتخاباتی در اکثریت شعب اخذ رأی دارای نمایندگانی هستند و می‌توانند نمایندگان خود را به شعب تجمیع آراء در پایان زمان قانونی انتخابات بفرستند.

فتوحی تصریح کرد: انتظار می‌رود که سطح مشارکت تا پایان ساعت قانونی انتخابات، نسبت به دور اول افزایش یابد. برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی و نظارت هرچه بهتر انتخابات، در این دور  در هر ۱۰ شعبه یک بازرس ویژه استاندار حضور دارد که می‌توانند گزارشات تخلفات را به صورت مستقیم بررسی کنند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر حضور صندوق سیار در شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: شعب سیار ما برای حضور در برخی اماکن دارای یک شرایط خاصی هستند و باید ساعت حضور صندوق سیار در روزهای پیشین در سامانه انتخاباتی ثبت می‌شد که متأسفانه اعلام آمادگی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی در روزهای پیشین صورت نگرفت اما برحسب دستور مقام عالی کشور، اگر اماکنی وجود داشته باشد که حضور مردم در آن چشمگیر باشد و نیاز باشد که صندوق سیار برای اخذ رأی مردم حضور داشته باشد با هماهنگی فرماندار صورت خواهد گرفت.

فتوحی در پایان گفت: اعلام تعرفه‌های مصرفی و همچنین تفکیک آراء در شعب پس از پایان انتخابات نیز بنابر قانون تنها بر عهده ستاد انتخابات کشور است و اعلام نظر از سوی ستاد انتخابات استان‌ها مجاز نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha