• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403041509932
  • خبرنگار : 50553

مشارکت‌ مردم؛ سربلندی نظام

یک استاد دانشگاه: رئیس جمهور آینده ادامه‌دهنده‌ راه شهید رئیسی باشد

یک استاد دانشگاه: رئیس جمهور آینده ادامه‌دهنده‌ راه شهید رئیسی باشد

ایسنا/قزوین استادیار دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: رئیس دولت جدید باید ویژگی‌های شهید رئیسی را نقشه راه خود قرار دهد، در واقع مهمترین ویژگی شهید رئیسی تسلط و آشنایی با مبانی قرآن کریم بود و در این زمینه ایشان بسیار متبحر بودند و مصداق آن در رفتار و گفتار ایشان مشخص بود.

سیدحسن مهدیخانی سروجهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: از جنبه‌های مختلف که نگاه می‌کنیم می‌بینیم دلایل گوناگونی وجود دارد که هر فرد باید در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور خود شرکت کند، از نظر شرعی نیز شرکت در انتخابات یک امر شرعی و یک فریضه است، بنابراین هر فرد شیعه که در چهارچوب نظام انقلاب اسلامی و نظام ولایی قرار دارد بر او واجب است که در این امر مهم شرکت کند.

وی ادامه داد: از جنبه اجتماعی انتخابات یکی از ابزارهای مهم در جهت تشکیل جامعه قوی است، وقتی که اقوام مختلف و نگاه‌های مختلف در کشور در انتخابات شرکت کنند در مرحله اول اتحاد و همبستگی ملی را رقم خواهند زد به ویژه در شرایط کنونی که دشمنان از هیچ تلاشی برای آسیب به جمهوری اسلامی فروگذار نمی‌کنند.

مهدیخانی سروجهانی گفت: امروزه از سوی دشمنان، مرزهای ما در معرض تهدید قرار گرفته و عده‌ای به دنبال دوقطبی‌سازی در جامعه هستند و برنامه‌هایی را در این زمینه پیاده می‌کنند بنابراین مشارکت بالا، پشتوانه‌ای قوی برای نظام جمهوری اسلامی خواهد بود و نقشه‌های دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

وی بیان کرد: منظر دیگر تعیین سرنوشت کشور است، همه ما در یک جامعه زندگی می‌کنیم و در نظام سیاسی و سطح کلان تک تک افراد جامعه در تعیین سرنوشت کشور اثرگذار هستند؛ هر زمان که مشارکت کمتر بوده فشارهای خارجی و تحریم‌ها نیز بیشتر شده، لذا آنچه می‌تواند نقشه‌های شوم دشمنان جمهوری اسلامی را نقش بر آب کنند حضور مردم برای تعیین سرنوشت کشور است.

وی ادامه داد: کارآمدی یکی از ویژگی‌های مهمی است که یک رئیس جمهور باید داشته باشد چراکه در این سمت بالاترین قدرت اجرایی کشور به فرد سپرده می‌شود؛ همچنین سابقه فرد در حوزه‌ اندیشه‌ای و موضع‌گیری‌ها از دیگر ویژگی‌های مهم به شمار می‌رود.

مهدیخانی سروجهانی خاطرنشان کرد: پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی، عدالت محوری و صداقت از دیگر ویژگی‌های فرد اصلح است، جامعه امروز ما نیاز به رئیس جمهوری دارد که به معنای واقعی کلمه عدالت محوری را اجرا کند نه اینکه فقط شعار عدالت را سر دهد، ضمن اینکه اصلح کسی است که بر مبانی دینی، مبانی قرآن کریم و به حد و مرزهای ظالم و مظلوم آشنا باشد.

وی در پایان گفت: مردمی بودن از دیگر ویژگی‌های شهید رئیسی بود که خالصانه بین مردم حضور داشتند و هرگز بین خود و مردم حصار نکشیدند؛ شهید آیت الله رئیسی خستگی ناپذیر بودند، به صورت شبانه روزی تلاش کردند و همواره در مقابله با فساد ستیزی جنگیدند و از رئیس دولت چهاردهم انتظار می‌رود این مسیر را ادامه دهد تا در مسیر پیشرفت، توسعه و آبادانی کشور قرار بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha