• جمعه / ۱۵ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041509893
  • خبرنگار : 50405

مشارکت مردم؛ سربلندی نظام

قالیباف: همه وظیفه داریم به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم

قالیباف: همه وظیفه داریم به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مجلس با تاکید بر اینکه همه وظیفه داریم به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم، گفت: کمک مردم و به خصوص جوانان به دولت برای پیشبرد اهداف ضروری است و ما نیز با دولت همکاری خواهیم داشت.

محمدباقر قالیباف صبح امروز ۱۵ تیر با حضور در حرم مطهر رضوی(ع)، رای خود را به صندوق انداخت و در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن دعوت از تمام مردم و به خصوص افراد مردد به شرکت در انتخابات، اظهار کرد: امروز زمان انتخاب مهم‌ترین شخص اجرایی کشور است؛ فردی که تمشیت امور کشور در دست او قرار دارد. اگر امروز کسی تردید کند و در انتخابات حضور نیابد، در حقیقت تصمیم‌گیری برای ۴ سال آینده خود را رها کرده است.

وی با ابراز تأسف از کاهش مشارکت مردم در مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری، بیان کرد: در مرحله قبل ۴۰ درصد مردم مشارکت کردند که متاسفانه پایین‌ترین میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری بود. امیدواریم مردم با حضور پرشور خود در این مرحله، مشارکت پایین مرحله قبل را جبران کنند و سرنوشت ۴ سال آینده خود را به درستی رقم زنند.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه همه وظیفه داریم به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم، افزود: رئیس‌جمهور هرگز نمی‌تواند به تنهایی مشکلات را حل کند. البته که ما در عین حال بر پاسخگویی رئیس‌جمهور تاکید داریم، اما کمک مردم و به خصوص جوانان به دولت برای پیشبرد اهداف ضروری است.

قالیباف با اشاره به اینکه امروز مهمترین دغدغه کشور، اقتصاد است، گفت: دولت باید این حوزه را در اولویت قرار دهد. برای حل مشکلات اقتصادی مانند هر اقدام دیگری نیازمند اجماع و وحدت ملی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم دولت کابینه‌ای قوی تشکیل دهد، عنوان کرد: مهم‌ترین تصمیم مجلس، بررسی دقیق و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی خواهد بود. مهمترین نقش مجلس در اولین گام، تایید کابینه قوی برای دولت است. پس از آن نیز همکاری‌های مشترک خصوصا برای اجرای برنامه هفتم آغاز خواهد شد. امیدواریم در ۴ سال آینده مجلس و دولت به خوبی با یکدیگر همکاری کنند و میثاق ملی بین دولت، مجلس و مردم شکل گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha