• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403041409527
  • خبرنگار : 50673

آیین بزرگداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در شهرستان قشم

آیین بزرگداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در شهرستان قشم

ایسنا/هرمزگان آیین بزرگداشت روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قشم، سرهنگ امیری کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، شهردار و مجموعه کارکنان شهرداری قشم امروز ۱۴ تیر در سالن اجتماعات این شهرداری برگزار شد.

دکتر میرداد میردادی شهردار قشم در آیین گرامیداشت روز شهرداری ها و دهیاری ها در سالن غدیر شهرداری قشم اظهار کرد: شهرداری عهده دار خدمات رسانی به شهروندان از بدو تولد تا وفات است.

وی افزود: حجم بالای وظایف و خدمات شهرداری ها، کار کردن در این مجموعه ها را سخت کرده و کارکنان شهرداری ها با عشق به شهر و شهروندان است که می توانند این مسیر دشوار را با موفقیت طی کنند.
شهردار قشم تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم در این دوره توانستند از طریق تفاهم و همدلی چالش‌ها و اختلافات ۳۲ ساله با سازمان منطقه آزاد قشم را حل کنند و مسیر هم افزایی برای ارتقای خدمات به قشموندان هموار شود.
میردادی ادامه داد: تفاهم نامه دیگری در حوزه فاضلاب شهری به امضاء رسید که از مجرای آن معضل فاضلاب شهری تا حد زیادی گره گشایی شده است.
وی اضافه کرد: شهرداری قشم در زمان آغاز فعالیت دوره ششم شورای اسلامی با حدود ۲۰ میلیارد تومان کسری بودجه مواجه بود که با تلاش شبانه روزی شورا و شهرداری امروز به رشد بودجه چند برابری و رونق خدمات رسانی چندوجهی دست یافته‌ایم.

شهردار قشم گفت: ثبت بافت فرسوده شهر قشم در سامانه ملی، صدور رایگان پروانه ساختمانی در این محدوده و فراهم آمدن شرایط بهره مندی از تسهیلات ملی برای کارآمدسازی این بافت از دیگر اقدامات شاخص شهرداری در سال های اخیر به شمار می رود.

میردادی بیان کرد: شهرداری قشم با تشکیل خزانه داری به شفافیت و انضباط مالی مطلوبی دست یافته و احداث پایانه مسافربری غدیر در راستای ارتقای سطح خدمات به مسافران و تقویت منابع درآمد پایدار شهرداری از دیگر اقدامات شاخص است.

وی عنوان کرد: کارخانه آسفالت با سهم ۲۰ درصدی شهرداری قشم در دو سال اخیر احیا شده و ماشین آلات شهرداری با حمایت و همراهی شورای شهر به لحاظ کمی با افزایشی ۲ برابری به ۳۰ دستگاه رسید.

شهردار قشم احداث رستوران سنتی و مشارکت با شهرداری میناب در سنگ‌شکن میناب با توجه به مرغوبیت بالای مصالح میناب را از دیگر برنامه‌های تقویت منابع درآمد پایدار شهرداری قشم برشمرد و گفت: در این دوره منابع درآمدی شهرداری با کاهش وابستگی به ارزش افزوده از سه درصد به ۲۳ درصد افزایش یافته است.

میردادی اظهار داشت: شهرداری قشم نخستین و تنها شهرداری کشور است که موفق به ثبت عملکرد بودجه‌ای با ۳۷ درصد جاری و ۶۳ درصد عمرانی شده و این افتخاری برای قشم و هرمزگان محسوب می شود.

وی افزود: کسب رتبه های برتر در حوزه عملکرد، بازرسی و حسابرسی از افتخارات شهرداری قشم و ثمره اتحاد و همدلی شورا توأم با همراهی شهروندان است.

شهردار قشم ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قشم نیز در همین دوره موفق به کسب رتبه اول منطقه جنوب شرق کشور شد.
حبیب بازماندگان قشمی رئیس شورای اسلامی شهر قشم نیز اظهار کرد: شهرداری باید امسال به عنوان بازوی اجرایی شورای شهر با همتی مضاعف تمام پروژه های سیاستگذاری شده شورای شهر را به سرانجام برساند .
وی افزود: شورای شهر قشم توازن ارائه خدمات و تامین امکانات در نقاط مختلف شهر را به عنوان یک سیاست کلی مد نظر داشته و پروژه های مختلف فعال و انجام شده در اقصی نقاط شهر گویای این مهم است.

دکتر احمد شب تاریانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر قشم در این مراسم گفت: تحول محقق شده در حوزه تامین تجهیزات و ماشین آلات شهرداری همچنان باید متناسب با نیازمندی واحدهای تابعه بویژه واحد خدمات شهری تداوم یابد.

سرهنگ حجت امیری کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم خاطرنشان کرد: بر پایه ارزیابی های انجام شده مردم از عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم رضایت و خدمات ارائه شده برای شهروندان کاملاً محسوس است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha