• پنجشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041409328
  • خبرنگار : 50570

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

پردیس سینمایی ملل نماد وحدت دو ملت ایران و افغانستان است

پردیس سینمایی ملل نماد وحدت دو ملت ایران و افغانستان است
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پردیس سینمایی ملل تفاوت زیادی با سایر سالن‌های سینمایی در کشور دارد و به نوعی نماد وحدت و همدلی ملت ایران و افغانستان است.

محمد حسین‌زاده شامگاه گذشته 13 تیر در افتتاحیه پردیس سالن سینمایی بازار بزرگ ملل با اشاره به اهمیت سینما اظهار کرد: سینما از دو قسمت تشکیل شده یکی بخشی که دربرگیرنده چرخه ساخت فیلم است و بخش دیگر آن که مربوط به اکران  فیلم تولید شده در محیط و فضای مناسب است تا مخاطبان بتوانند همراه با خانواده از تماشای فیلم لذت کافی ببرند؛ ‌این اتفاق با کمک و حمایت جناب خزائی به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: در تیرماه سال ۱۴۰۰، ۷ سینما در استان داشتیم که با افتتاحیه‌ای که امروز انجام شد این تعداد به ۲۰ سینما در استان افزایش پیدا کرده و تعداد سالن‌های سینمایی از ۴۱ سالن سینمایی در تیرماه  ۱۴۰۰ به ۹۷ سالن سینمایی رسیده است.

حسین‌زاده در خصوص فروش فیلم‌های سینمایی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ فروش فیلم‌های سینمایی ۲۲ میلیارد بود و در سال ۱۴۰۲ این آمار به ۱۴۱ میلیارد رسید و امروز مرز ۶۲ میلیارد را رد کرد و قطعا تا اواخر سال  رکورد سال‌های گذشته را می‌شکنیم.

وی ادامه داد: نکته مهم و قابل توجه این است که در دولت شهید رئیسی تمام تلاش بر این بود تا فیلم‌ساز بتواند فیلم تولید کند و سرمایه‌گذار در این عرصه وارد شود. یکی از نکاتی که همواره جناب خزائی یادآور می‌شوند، این است که محیط برای ورود سرمایه‌گذار باید تسهیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به سالن‌های سینمایی احداث شده در مشهد و خراسان رضوی گفت: تعداد سالن‌های سینمایی که این سال‌ها در مشهد و سطح استان احداث شده که شامل سینما برفی، پارک بازار، مهر کوهسنگی، ایران کاشمر، اندیشه تربت حیدریه، مهدوی نیشابور، مهر سبزوار، قدس تایباد و وحدت تربت جام می‌شود، افرایش پیدا کرده است.

حسین‌زاده عنوان کرد: پردیس سینمایی ملل تفاوت زیادی با سایر سالن‌های سینمایی در کشور دارد، چرا که به نوعی نماد وحدت و همدلی ملت ایران و افغانستان است؛ ما و ملت افغانستان هم زبان هستیم و عمر این دوستی به سالیان دور باز می‌گردد.

وی ادامه داد: دلبستگی ایران و افغانستان نزدیک است و دو ملت در دفاع از حرم درکنار یکدیگر ایستاده‌اند و دشمنی و توطئه‌های استعمارگران نمی‌تواند این دو ملت را از یکدیگر جدا کند؛ امیدوارم  شاهد توجه شهردار منطقه به مناطق کم برخوردار منطقه گلشهر و همسایه آن مانند شهرک رجایی  به واسطه حضور اقوام محتلف و نخبگان نیز باشیم.

نیاز حاشیه شهر مشهد به خدمات فرهنگی باعث ایجاد پردیس سینمایی ملل شد

در ادامه این مراسم حسن عبدالهی، مالک و بنیانگذار بازار بزرگ ملل اظهار کرد: جامعه ما برای تربیت جوان و نوجوانش به حضور سینماگران نیاز دارد که نماد این موضوع سینما است.

عبدالهی، کمبود سینما در حاشیه شهر مشهد را علت ایجاد و راه‌اندازی پردیس سینمایی ملل دانست و گفت: مسئله حاشیه شهر مشهد که شامل مناطق گلشهر، شهرک شهید رجایی، منطقه ساختمان، تلگرد و روستاهای اطراف می‌شود که جمعیتی حدود یک میلیون دارد و از خدمات فرهنگی مناسبی برخوردار نیستند، باعث شد تا به فکر ایجاد و راه‌اندازی پردیس سینمایی ملل بیافتیم.

در تلاش هستیم شهرهای فاقد سینما را به جریان سینمایی کشور اضافه کنیم

هاشم میرزاخانی، مدیر عامل موسسه سینمای شرق کشور  در ادامه گفت: جریان خدمت‌رسانی در دولت سیزدهم جریان رونده‌ای بود که قابل رویت است. شهید جمهور آیت الله رئیسی همواره به دنبال کمک به مردم بودند، ما نیز در تلاشیم تا به سهم خودمان شهرهای فاقد سینما را به جریان سینمای کشور اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ای از ابتدا ارائه شد که سالن‌های آمفی تئاتر به سالن سینما تبدیل شوند و امروز جدا از اینکه ۵۰ شهر فاقد سینما را به این جریان اضافه کرده‌ایم، بیش از ۵۰ مجموعه تعطیل به این چرخه اضافه شد که اتفاق بسیار مهمی است.

میرزاخانی ادامه داد: امروز سالن سینمایی در تربت جام افتتاح کردیم که امر مهمی است و امیدواریم که تلاش‌های دولت سیزدهم به ثمر بنشیند و شاهد رشد و شکوفایی ایران باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha