• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403041309246
  • خبرنگار : 50567

ثبت اطلاعات تاسیسات گردشگری در سامانه جانا، گامی در راستای ارائه خدمات بهتر به گردشگران

ثبت اطلاعات تاسیسات گردشگری در سامانه جانا، گامی در راستای ارائه خدمات بهتر به گردشگران

ایسنا/هرمزگان مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از ضرورت ثبت نام در سامانه جانا ( سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری) برای تمامی فعالین و تأسیسات گردشگری مناطق آزاد خبر داد.

 ابراهیم رستم گورانی مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم در تشریح این خبر گفت: نگرش سنتی دیگر پاسخگوی گردشگری نیست و باید ارائه خدمات و نظارت به صورت پویا و از طریق سیستم های الکترونیک اعمال شود. 

وی ادامه داد: در راستای مدیریت هرچه بهتر تاسیسات گردشگری و همچنین افزایش سهولت فرآیند اداری همچون اخذ مجوز فعالیت، اعطای مشوق‌های حمایتی از قبیل تسهیلات کم بهره، مشوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی و ... سامانه جامع نظارت ، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری راه اندازی شده است. 

رستم گورانی تصریح کرد: فعالین حوزه گردشگری قشم نیز برای بهره مندی از مزایای ذکر شده ملزم به ثبت نام در سامانه جانا به نشانی myst.mcth.ir هستند.

 وی افزود : تمام فرآیند های اداری صدور و تمدید پروانه و در واقع تمام تعاملات این اداره با متقاضیان، از زمان ثبت تقاضا برای اخذ مجوز تا صدور و در صورت نیاز، تمدید مجوزهای صادر شده، از طریق این سامانه، صورت خواهد گرفت. 

رستم گورانی خاطرنشان ساخت: همچنین تخصیص کد یکتا در جهت دریافت سوخت و انرژی به ویژه برای اقامتگاه های بومگردی منوط به ثبت کلیه اطلاعات روزانه در سامانه جانا شده است.

 وی در پایان یادآور شد: یکی از خلاهای حوزه گردشگری فقدان آمار و اطلاعات دقیق و به روز بود و از سوی دیگر گستردگی و تنوع تاسیسات و فعالیت های گردشگری در حال حاضر بسیار زیاد شده است، سامانه جانا می‌تواند کمک شایانی به تهیه بانک اطلاعاتی تاسیسات گردشگری نماید.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha