• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403041309192
  • خبرنگار : 50567

آغاز طرح بزرگ شهر من، شهر قرآن در استان هرمزگان

آغاز طرح بزرگ شهر من، شهر قرآن در استان هرمزگان

ایسنا/هرمزگان رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی: فصل دوم طرح خانواده های قرآنی تحت عنوان شهر من شهر قرآن با شعار من می‌توانم قران بخوانم در استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

مصطفی رجبیان، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی کانون‌های خدمت رضوی گفت: در فصل دوم طرح خانواده‌های قرآنی تحت عنوان شهر من شهر قرآن باشعار من می‌توانم قران بخوانم ذیل حمایت و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان و با همکاری کانون‌های خدمت رضوی در سطح شهرستان‌های استان در فصل تابستان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و شهرستان حاجی آباد و جزیره هرمز اولین میزبان‌های اجرایی این طرح در سطح استان در هفته سوم تیرماه از ۱۷ لغایت ۲۰ تیرماه خواهند بود.

وی بیان داشت: در فصل اول این طرح بزرگ و ارزشمند قرآنی تحت عنوان شهر من شهر نماز در بیش ۱۰ شهرستان استان بالغ بر ۴۵۵۰ مربی، معلم پایه اول دوره ابتدایی و مادران در این طرح شرکت کردند.

رجبیان افزود: هدف از برگزاری طرح شهر من، شهر قرآن، توانمند سازی مربیان قرآنی و معلمان پایه اول تا سوم ابتدایی است که در حوزه آموزش هدفمند قرآن کریم به کودکان با استفاده از روش‌های نوین آموزشی و ابزار فرهنگی هنری همچون شعر، اشاره، قصه، بازی، رنگ‌خوانی و بخش خوانی اجرا خواهد شد.

تو در ادامه گفت: استاد مهدی فاضلی مدرس کشوری شهر نماز، شهر قران و دارنده بیش از ۷ رتبه کشوری در جشنواره‌های متنوع شیوه‌های نوین آموزش قرآن و نماز برای کودکان در کشور است که مبدع و مدرس این طرح استانی است وی سابقه برگزاری بیش از هزار دوره کشور را دارا می است و آموزش به کودک را دارای دو مولفه مهم م‌ داند؛ اول اینکه آموزش باید با زبان کودک یعنی شعر و قصه، بازی و نمایش و کاردستی و روش های یاددهی یادگیری باشد و در مرحله دوم باید با ابزار دیداری شنیداری و بصورت تعاملی باشد. آموزش رایگان یک هزار مربی و مادر به شیوه های آسان سازی و لذت بخش نماز و قران یک فعالیت استراتژیک و خانواده بنیان است که در بهترین استان و بابهترین شکل حمایتی آغاز شده است و در دو فصل شهر من، شهر اهل بیت و شهر مادران قرآنی ادامه خواهد یافت.

 ایجاد شبکه‌ای از مربیان قرآنی آگاه و مسلط به روش‌های نوین و موثر از اهداف بلند در این طرح است و این رویداد فاخر زمینه توسعه فعالیت های قرآنی، آموزش اثربخش، و توجه به قشر تاثیر پذیر کودک را فراهم خواهد ساخت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha