• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403041309103
  • خبرنگار : 50176

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان:

حفظ و تقویت نظام، یکی از والاترین معروفات است

حفظ و تقویت نظام، یکی از والاترین معروفات است

ایسنا/لرستان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت: حفظ و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی یکی از والاترین معروفات است.

حجت‌الاسلام یونس مهدوی‌نیا در گردهمایی آموزشی توجیهی دبیران امر به معروف و نهی از منکر اداره‌ها، نهادها، شرکت‌ها، بانک‌ها و مراکز آموزشی عالی استان لرستان که امروز (۱۳ تیر ماه) در سالن شهدای اداره‌ کل بهزیستی لرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از اهداف و فلسفه قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از تعالیم اسلامی است که می‌‎تواند از طریق نظارت همگانی سلامت اجتماع و جامعه را تضمین کند.

وی با اشاره به رسالت مهم دبیران ستادهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اداری و اجرایی، اظهار کرد: در ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه امر به معروف و نهی از منکر لحاظ می‌شود. بنابراین ضرورت دارد دبیران ستادها دقت خود را در ثبت و بارگذاری این فعالیت‌ها در سامانه داشته باشند.

مهدوی‌نیا به راه‌اندازی سامانه مطالبه‌گری امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و ادامه داد: هدف ما از راه‌اندازی این سامانه حمایت از فعالیت‌های خالصانه مدیران و گزارش معروف‌ها و منکرات از سوی آمران به معروف و ناهیان از منکر است.

وی با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر باید نسبت به معروف و منکر شناخت کامل داشته باشند، از امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک عبادت اجتماعی یاد کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر حوزه‌های مختلفی شامل نظارت مردم نسبت به مردم، مردم نسبت به مسئولان و مسئولان نسبت به مردم دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان به در پیش بودن مرحله دوم چهاردهین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری اشاره کرد و با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات یکی از مهمترین و والاترین معروفات است، افزود: ارزش انسان در انتخاب‌های او است و انتخاب است که به انسان ارزش می‌دهد. انتخاب در منظومه دینی ما گاهی فردی و گاهی اجتماعی است.

وی با بیان اینکه هر جا مردم پای کار آمدند، نصرت الهی را شاهد بودیم که نمونه آن‌ را می‌توان از پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و عبور از فتنه‌ها نام برد، اظهار کرد: اکنون نوبت نقش‌آفرینی مردم در انتخابات است، چون مشارکت حداکثری در انتخابات قدرت و اقتدار نظام را به‌دنبال دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با یادآوری اینکه تبلیغ و تبیین مشارکت حداکثری یک معروف است، گفت: از همه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اداره‌ها، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد، محلات، اتحادیه‌های صنفی انتظار دارم برای حضور حداکثری مردم و انتخاب اصلح با محوریت منویات رهبر معظم انقلاب تلاش خود را به‌ کار بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha