• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403041308987
  • خبرنگار : 50042

نماینده ولی فقیه در گیلان:

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مایه سربلندی نظام است

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مایه سربلندی نظام است

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را مایه سربلندی نظام اسلامی دانست و گفت: ائمه جمعه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران را برای مردم تبیین کنند.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، ۱۳ تیرماه در دیدار با ائمه جمعه سراسر استان با اشاره به مهمترین وظایف ائمه جمعه در فرصت باقیمانده برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۵ تیر ماه اظهار کرد: در زمانه‌ای هستیم که گسترش باطل سرعت گرفته، دشمنان انقلاب از جمهوری اسلامی تصاویر خطرناکی را به مردم نشان می‌دهند و متأسفانه برخی از کاندیداها نیز در سخنان خود به گونه‌ای صحبت می‌کنند که خواسته دشمن است.

وی با تأکید براینکه ائمه جمعه باید به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی بپردازند، گفت: ائمه جمعه در مورد افزایش سطح تولید کشور در صنعت و کشاورزی با مردم گفت‌وگو کنند تا مردم در جریان خدمات نظام اسلامی در جامعه باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه نگاه جمهوری اسلامی ایران به برجام همان نگاه رهبری است، گفت: قبل از دولت یازدهم سوخت هسته‌ای ما ۱۱ درصد بود که به ۳.۸ درصد کاهش یافت اما در دوره شهید رئیسی، سوخت هسته‌ای به ۶۰ درصد رسید و خودکفایی در تولید کیک زرد حاصل شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه شهید رئیسی دولت سیزدهم را با ۴۸۰ هزار میلیارد بدهی تحویل گرفت، افزود: اما در همین دولت فاز ۱۱ میدان گازی خلیج فارس که کشورهای خارجی از بهره‌برداری آن ناتوان بودند به پایان رسید و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در دولت شهید رئیسی کارهای بزرگ و اعجاب‌انگیزی انجام شد ولی غرب آنها را در بایکوت خبری نگه داشت تا مردم از این دستاوردها بی خبر بمانند.

فلاحتی پیرامون روشنگری در موضوع برجام، بیان کرد: ما برجام را نه مطلقا سفید می‌بینیم نه سیاه اما برای پیشرفت کشور به برجام گره نمی‌خوریم.

امام جمعه رشت پیرامون خطرات سیاسی تصمیم‌گیری درباره اف.ای.تی.اف (گروه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی)، گفت: اف ای تی اف یعنی دست بردن به تمام اسناد طبقه‌بندی شده کشورها که چقدر سرمایه دارند، کجا می‌خواهند صرف کنند و غیره که فقط خود فروختگان با اجرای اف ای تی اف موافقند که می‌خواهند همه رازهای کشور را برای بیگانگان فاش کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به بیانات رهبری در مورد برجام و اف ای تی اف ادامه داد: ما کشور را به برجام گره نزدیم و در این مورد از موضوع انفعالی برخورد نمی‌کنیم بلکه موضع ما موضع قدرت است و هدف اصلی ما از برجام رفع تحریم بوده اما هدف غرب از دنبال کردن برجام برد - برد است و برد- برد عبارت درستی نیست.

وی با تاکید بر هوشیاری ائمه جمعه و توجه آنها به سرفصل‌های بیانات رهبری تصریح کرد: تاریخ خرمشهر تکرار می‌شود اما نه در میدان جنگ نظامی بلکه در یک میدان از جنگ نظامی سخت‌تر  و آن میدان جنگ ترکیبی و شناختی است.

فلاحتی با بیان اینکه، جوان‌های مؤمن، متعهد و انقلابی کارهای فرهنگی خودجوش و میدانی که مردم را در مسیر ارزش‌ها قرار می‌دهد، دنبال کنند، افزود: این کارها از نظر مقام معظم رهبری مطلوب است.

وی با تاکید بر انجام کارهای فرهنگی و میدان دادن به جوانان، افزود: امروز بشر انواع جنگ‌ها اعم از جنگ سخت، سرد، نرم را تجربه کرده و حالا با جنگ ادراکی و شناختی مواجه است.

به گفته این مسئول، دشمن در جنگ شناختی و ادراکی با اختلال در محاسبات و تصمیمات مردم می‌خواهد خرمشهر جدیدی به وجود آورد.

فلاحتی با بیان اینکه اعتمادزدایی، ناامیدی، ناکارآمد نشان دادن دستگاه حاکمیت، از بین بردن مشروعیت‌های جامعه، زیر سوال بردن اعتبار نظام، سوءاستفاده از ادراک نخبگان برای دست آویز کردن مردم سلاح‌های دشمن در عرصه اختلال در محاسبات و تصمیمات است، خاطرنشان کرد: مردم در آسیب‌های شناختی دردی احساس نمی‌کنند ولی ناخواسته به جرگه دشمن می‌پیوندند.

وی جنگ شناختی را زائده‌ای پیشرفته‌تر از جنگ نرم خواند و گفت: مهمترین راهکار در جنگ شناختی، جنگ سیاسی، جنگ امنیتی، جنگ اقتصادی، تداوم راه شهیدان و بالا بردن سطح هوش و آگاهی‌های مردم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، مجاهدت و ایثار را از ویژگی‌های بارز شهیدان خواند و گفت: روحانیت امروز باید خانه به خانه، کوچه به کوچه و چهره به چهره برای روشنگری مردم گام بردارند.

وی با تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات در این فرصت باقیمانده، یادآور شد: در تمام دنیا کسانی که کارت شناسایی‌شان برای انتخابات کشورشان مهر نمی‌خورد را از برخورداری از ۱۲ امتیاز مهم منع می‌کنند که یکی از آنها استفاده از هیزم است، یعنی کسی که در انتخابات شرکت نکند حق برخورداری از امکانات یکسان را ندارد.

امام جمعه رشت، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را مایه سربلندی نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: منتظر حماسه دیگری از مردم عزیز در ۱۵ تیرماه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha