• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403041308854
  • خبرنگار : 50649

‌ دستاوردهای دولت سیزدهم در شیراز چه بود

‌ دستاوردهای دولت سیزدهم در شیراز چه بود

ایسنا/فارس فرماندار شیراز برخی از اقدامات انجام شده دولت سیزدهم در این کلان‌شهر را برشمرد و بر اهمیت تداوم و تکمیل پروژه‌های باقی مانده در دولت بعدی تأکید کرد.

لطف‌الله شیبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن قدردانی از حضور مردم در دوره انتخابات ریاست جمهوری، از عموم مردم برای حضور گسترده در دور دوم انتخابات به منظور تعیین سرنوشت خود دعوت به عمل آورد و گفت: شهید آیت‌الله رئیسی اقدامات گسترده‌ای برای خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات کشور انجام داد که لازم است راه ایشان ادامه یابد.

وی با تأکید بر اینکه نقطه قوت دولت سه ساله شهید آیت‌الله رئیسی تثبیت زیرساخت‌های کشور بود، افزود: زمانی که کشور تحویل شهید آیت‌الله رئیسی داده شد، تقریبا خزانه کشور خالی بود؛ ذخایر مواد غذایی در کمترین وضع ممکن بود؛ مطالبات ایران از دنیا بابت فروش نفت وصول نشده بود و اصلا نمی‌توانستیم نفت بفروشیم و این مسائل به ترتیب در سطح بین‌المللی، ملی، استانی و شهرستانی وجود داشت.

فرماندار شیراز اظهار کرد: در آن زمان، عمده مشکلات ما مشکلات رفاه عمومی مردم بود به عنوان مثال در تابستان سه سال قبل در شیراز مشکل آب شرب در این کلان‌شهر و روستاهای اطراف آن داشتیم اما سال گذشته با همت دولت شهید رئیسی، خط دوم آبرسانی سد درودزن به شیراز تکمیل و آب این سد به لوله‌کشی شیراز وصل شد.

شیبانی با بیان اینکه تابستان سال گذشته تابستان پرتنشی نداشتیم البته هنوز هم در این موضوع کسری وجود دارد، گفت: در شیراز نیاز به تصفیه‌خانه داریم. با وجودی که دو تصفیه‌خانه در شیراز و در صدرا هم یک تصفیه‌خانه فعال است، نیاز به تصفیه خانه سوم و چهارم داریم. ضمن اینکه مسکن‌های نهضت ملی مسکن در شیراز و صدرا هم به این موضوع اضافه می‌شود، البته این واحدها هم نیاز به زیرساخت دارند.

وی بیان کرد: در شیراز آب از سد درودزن انتقال یافته است اما رینگ تکمیل آب مناطق شرقی شیراز مشکل دارد که نیاز به لوله‌گذاری داریم و این‌ها باید تکمیل شود و پروژه‌هایی وجود دارد که انجام شده اما به نهایت و سرانجام نهایی نرسیده است و باید در دولت بعدی این پروژه‌ها تکمیل شوند.

شیبانی همچنین گفت: در روستاهای شهرستان شیراز هر سال تنش آبی داشتیم اما در سه سال گذشته تنش آبی بسیاری از روستاها با حفر چاه، ایجاد مخزن و شبکه انتقال آب بعضاً حل شده است، البته هنوز هم روستاهایی وجود دارند که نیازشان مرتفع نشده است و بعضاً با تنش آبی مواجه هستند.

فرماندار شیراز، یکی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم را توجه به بحث بهسازی و آسفالت معابر روستایی عنوان کرد و افزود: در سال اول دولت سیزدهم، در شیراز فعالیتی با محوریت فرمانداری شیراز و همکاری بسیج سازندگی و بنیاد مسکن برای بهسازی، زیرسازی و آسفالت راه‌ها و معابر روستایی آغاز شد که در سال ۱۴۰۱، قریب ۲۴۰ هزار متر مربع زیرسازی آسفالت، در سال ۱۴۰۲ قریب ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار متر مربع زیرسازی آسفالت انجام شد و برنامه داریم تا پایان دولت سیزدهم معابر تمام روستاهای شهرستان شیراز را بهسازی و آسفالت کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون بهسازی راه‌های روستای ما تمام نشده است، افزود: علی‌رغم کارهای بسیار خوبی که در انجام شده است، یکی از مشکلاتی که داشتیم بحث فضاهای آموزشی شهرستان به ویژه قسمت‌های شرقی و جنوبی کلان شهر شیراز است که کسری فضاهای آموزشی در این مناطق داریم. علی‌رغم همه زحمات و هزینه‌هایی که شده است هنوز هم مشکل فضای آموزشی تمام نشده است و در این زمینه کسری داریم.

شیبانی بیان کرد: با وجودی که اذعان می‌شود، شیراز، شهرستان برخورداری است اما در این کلان‌شهر نقاطی وجود دارد که مشکلات رفاهی و زیرساختی دارند. در این زمینه مواردی را استخراج کرده و اعتبارات عمرانی پروژه‌های نیمه تمام بخش فضای آموزشی، آب، بهداشت، راه‌های روستایی، ورزش و جوانان را احصا کردیم و اگر این اعتبارات تخصیص یابند، به یاری خدا تلاش خواهیم کرد که این پروژه‌های نیمه تمام را سر و سامان دهیم تا در سال آینده در شهرستان پروژه نیمه تمامی نداشته باشیم و به سراغ تعریف و طراحی پروژه‌های جدید برویم.

فرماندار شیراز در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به اینکه شاخص‌ترین پروژه دولت سیزدهم در این کلان‌شهر چه بوده است، گفت: شاخص‌ترین پروژه‌ها بهره‌برداری آزادراه شیراز ـ اصفهان یا حضرت شاهچراغ(ع) و خط دوم آبرسانی به شیراز بود، البته در بخش وزارت نیرو هم پروژه‌های زیربنایی داشتیم که بنا بود طی ۴ سال انجام شود، اما طی سه سال انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha