• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403041308811
  • خبرنگار : 50649

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس اعلام کرد:

‌ تدارک اهالی مساجد فارس برای حضور گسترده در انتخابات

‌ تدارک اهالی مساجد فارس برای حضور گسترده در انتخابات

ایسنا/فارس رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس، اقدامات صورت گرفته با محوریت جهاد تبیین و مشارکت حداکثری ویژه انتخابات مراحل اول و دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح مساجد و کانون‌های فرهنگی ـ هنری استان فارس را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی امروز، ۱۳ تیرماه در نشست قرارگاه «نهضت مشارکت در انتخابات» استان فارس ضمن اعلام حضور پرشور اهالی مساجد و کانون های فرهنگی هنری در مراحل اول و دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در راستای اقدامات تبیینی و روشنگری با بازنشر سخنان و رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در فضای مجازی سعی بر این است که زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای فراهم شود.

وی از برگزاری جلسه‌های تبیینی در حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) با حضور مدیران و ائمه جماعات مساجد با همکاری نهادهای مرتبط امر مسجد خبر داد و افزود: جلسات منطقه‌ای با رویکرد تبیینی در ۱۱ منطقه شیراز و شهر صدرا با حضور ائمه جماعات و مدیران کانون‌ها برگزار و نکات مهم تبیینی سیاسی و اجتماعی با حضور روحانیت و مدیران فرهنگی و جهادی مساجد بیان می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس با اشاره به تشکیل «قرارگاه استانی مسجد» بنا به امر نماینده ولی فقیه در استان فارس، گفت: در این قرارگاه در خصوص تصمیم‌های مدیریتی امر مسجد و به ویژه مناسبت‌های پیش‌رو از جمله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بحث و تبادل نظر می‌شود.

امیدی یادآور شد: ایجاد فضای انتخاباتی ویژه طلاب و روحانیون شهر شیراز و همچنین مدیران کانون‌ها که اهدافی نظیر ساماندهی اوقات فراغت، بصیرت‌افزایی و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای دنبال می‌شود.

وی از تدارک و ارائه بسته محتوایی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد و ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی ـ هنری مساجد به منظور تشریح دستاوردهای انتخاب اصلح و بیان دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در این خصوص به منظور استفاده در بین الصلاتین مساجد تا زمان برگزاری انتخابات حبر داد و افزود: رایزنی با استانداری فارس و فرمانداری شیراز جهت آمادگی مساجد برای استقرار صندوق‌های اخد رای در مساجد صورت گرفته است.

امیدی، برگزاری حلقه‌های معرفتی ویژه نوجوانان و جوانان واجدالشرایط در انتخابات به ویژه رای اولی‌ها با هدف ایجاد زمینه برای انتخاب اصلح و حضور پرشور در انتخابات را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: برای تاکید بر افزایش مشارکت حداکثری مدنظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  پیامک دعوت به حضور حاوی سخنان حضرت امام خمینی(ره) و رهنمود های رهبر فرزانه انقلاب به مسئولان، مدیران و ائمه جماعات استان ارسال می‌‍شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس، ارتباط با نهادهای حوزوی و دستگاه‌های مرتبط با امر مسجد و قرارگاه مسجد به جهت همکاری و تعامل در راستای اعزام مبلغ انتخابات با در اختیار گذاشتن فهرست مساجد متقاضی، همکاری با گروه‌های جهادی و مردمی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: برگزاری جلسات تبیینی و تبلیغی به‌همت کانون‌های مساجد استان به صورت خودجوش با حضور آحاد مختلف مردم و به ویژه رای اولی‌ها در حال برگزاری است.

وی همچنین از انعکاس حضور پرشور اعضای کانون‌های مساجد استان فارس در مرحله اول انتخابات در فضای مجازی با تاکید بر حضور رای اولی‌ها خبر داد و گفت: در مرحله دوم برگزاری انتخابات در روز جمعه ۱۵ تیرماه نیز این امر صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha