• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403041308739
  • خبرنگار : 50134

شهردار ارومیه تاکید کرد

آسفالت بیش از ۲میلیون مترمربع از معابر ارومیه در دولت سیزدهم

آسفالت بیش از ۲میلیون مترمربع از معابر ارومیه در دولت سیزدهم

ایسنا/آذربایجان غربی شهردار ارومیه گفت: در طی ۳سال گذشته که همزمان با دولت سیزدهم و دوره ششم شورای اسلامی بود بیش از ۲ میلیون متر از معابر ارومیه به مبلغ ۵۵۲ میلیارد تومان  آسفالت شده است.

حسین مهدیزاده، ۱۳ تیرماه در چهارمین جلسه شورای اداری ارومیه که در سالن جلسات فرمانداری ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه برنامه ریزی شده در سال جاری ۱.۵میلیون مترمربع از معابر ارومیه آسفالت شود، تصریح کرد: افتتاح زیر گذر آذربایجان به طول ۶۰۰متر با اعتبار ۹۶میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، افتتاح یوترن المهدی با اعتبار ۶۷میلیارد تومان، افتتاح کمربندی بیرونی شهر به مساحت ۱.۸کیلومتر، افتتاح زیر گذر شورا _دانشکده با اعتبار ۱۹۲میلیارد تومان، افتتاح پل B۱ آذربایجان با اعتبار ۱۹۶میلیارد تومان از جمله اقدامات شهرداری ارومیه در ۳سال اخیر در حوزه عمرانی است.

مهدیزاده یاد آور شد: همچنین در این مدت خرید ۵۵دستگاه اتوبوس جدید، نوسازی ۲۰دستگاه اتوبوی با اعتبار مجموع ۱۵۰میلیارد تومان و پرداخت سالانه بطور میانگین ۱۵۰میلیارد تومان هزینه جاری و در مجموع هزینه نزدیک به ۸هزار میلیارد تومان در بخش مدیریت شهری از دیگر اقدامات شهرداری ارومیه در طول ۳سال اخیر است. 

شهردار ارومیه درخصوص پروژه های در دست اقدام شهرداری نیز خاطر نشان کرد: کلنگ زنی زیرگذر امام علی، زیر گذر شورا _آهندوست، احداث ۱۵۳هکتار پارک ارگانیک در تپه های شیخ تپه از جمله این پروژه ها است.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت ارومیه میتوان از مبادی گمرکی برای مدیریت شهری طبق قانون درآمد ایجاد کرد که تاکنون مغفول مانده است.

مهدیزاده اظهار کرد: طی جلسه ای جمعیت ثابت شهر ارومیه ۹۸۱هزار نفر و جمعیت شناور نیز یک میلیون و ۳۳هزار نفر صورت جلسه شده و به وزارت کشور ارسال شد تا بدین طریق با تصویب جمعیت یک میلیونی ارومیه بتوانیم از ظرفیت جمعیت بالای یک میلیونی کلانشهرها بهره مند شویم  و بخش مهمی از کمک های دولتی را به ویژه در حوزه حمل ونقل عمومی به مرکز استان سرریز کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha