• چهارشنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403041308732
  • خبرنگار : 50136

مدیرکل بنیاد مسکن استان اعلام کرد

پرداخت بیش از ۵۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای مسکنهای آسیب دیده از زلزله خوی

پرداخت بیش از ۵۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای مسکنهای آسیب دیده از زلزله خوی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۵۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۱۱۵۰ تسهیلات کم بهره بانکی برای احداث و تعمیر واحدهای زلزله زده خوی پرداخت شده است. 

علیرضا مقدم ۱۳ تیرماه در نشست شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در عملکرد دولت سیزدهم در بخش بنیاد مسکن استان در خصوص مساکن آسیب دیده از زلزله خوی  در سال ۱۴۰۱ افزود: از ۳۱۵۱ پروژه احداثی عقد قرارداد شده، ۲۷۱۵ واحد مسکن تکمیل و تحویل مالکان شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان اظهار کرد: واحدهای احداثی روستایی ۹۶ درصد و شهری ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند. 

وی ادامه داد: صد درصد از ۲۵ هزار و ۳۹۸ واحد از مساکن نیازمند تعمیر، نیز تعمیر شده‌اند. 

مقدم از اجرای ۹۱۰ پروژه در قالب طرح هادی در ۲۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان خبرداد و گفت: شاهد ارتقای ۱۰ درصدی شاخص استانی در طرح هادی روستایی بودیم. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان در خصوص آسفالت معابر روستایی نیز افزود: آسفالت ریزی ۲میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع در قالب ۶۴۷ پروژه با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان انجام شده است. 

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی از اتمام و واگذاری۵۰ واحد مسکن اقشار کم درآمد در شهرهای بوکان و اشنویه خبرداد و گفت: ۳۸۲ واحد در شهرهای مهاباد، بازرگان، ماکو، اشنویه و میاندوآب در حال احداث است. 

وی ادامه داد: تحویل زمین و طراحی ۸۵۰ واحد مسکن اقشار کم درآمد در شهرهای ارومیه، خوی، چایپاره، نقده، لاجان و اشنویه انجام شده و تا سقف ۱۵۰۰ واحد ادامه دارد. 

مقدم با بیان اینکه ۷۴۷ هکتار زمین در ۳۰ شهر استان به بنیاد مسکن جهت طرح ملی نهضت مسکن معرفی شده است، گفت: ۳۳ هزار و ۹۴۶ نفر در نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که ۵۰۳۹ نفر واجد شرایط بوده، ۴۷۰۱ نفر واریز وجه داشته و به ۴۵۹۵ نفر تخصیص زمین انجام شده است. 

وی ادامه داد: ۴۳۵۹ نفر متقاضی مسکن ملی به بانکها معرفی شده و ۱۶۲۵ پروژه شروع شده و ۱۰۳ پروژه به مرحله پایان کار رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha