• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403041208398
  • خبرنگار : 50214

برگزاری میزگرد انتخاباتی روسای ستادهای انتخاباتی در یزد

برگزاری میزگرد انتخاباتی روسای ستادهای انتخاباتی در یزد

ایسنا/یزد میزگرد انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که با محوریت موضوعات اقتصادی، سیاستی و فرهنگی با حضور نمایندگان ستادهای نامزدهای دور دوم انتخابات در سالن اجتماعات مجتمع امام علی(ع) یزد برگزار شد.

«محمدعلی طالبی» رئیس ستاد انتخاباتی «مسعود پزشکیان» در این میزگرد انتخاباتی که امشب به همت خانه مطبوعات و بسیج رسانه استان برپا شد، اظهار کرد: امروز  ضرورت تغییر ریل مسیر حرکت کشور و تغییر در برخی سیاست‌گذاری‌ها و نظام حکمرانی کشور علت حضور آقای پزشکیان در عرصه انتخابات است.

وی افزود: امروز بخش قابل توجهی از جامعه و مردم از شرایط موجود رضایت ندارند و در این شرایط امیدواریم با انتخاب دکتر پزشکیان بتوانیم با تاکید بر کاهش اختلافات، افزایش سرمایه‌های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت‌های فراوان موجود برای آینده حرکت کشور این تغییر ریلی را شاهد باشیم.

طالبی در ادامه خاطرنشان کرد: دکتر پزشکیان معتقدند همه باید در ساختار و مدیریت کشور سهیم باشند و نباید یک تفکر خاص را از صحنه مدیریت کشور حذف کنیم بلکه باید در کنار هم برای آبادی ایران گام برداریم.

وی با اشاره به این که آقای پزشکیان دست روی موانع اصلی حرکت کشور مانند تحریم‌ها در سیاست خارجی کشور گذاشته‎اند، علت آن را این باور دانست که به رغم اقدامات خوبی که در جریان تحریم‌ها اتفاق افتاده ولی متاسفانه بخشی از مشکلات در کشور نه تنها رفع نشده که بیشتر هم شده است.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در ادامه نوع مواجه با مسائل فرهنگی در دهه‌های گذشته که مشکلاتی را برای کشورمان ایجاد کرده را یکی دیگر از مسائل مورد اهتمام این نامزد انتخاباتی عنوان کرد و گفت: معتقدیم با توسل به سرمایه‎های اجتماعی می‌توان به راحتی این مشکلات و مسائل را رفع کنیم.

وی در رابطه با حوزه اقتصادی نیز با اشاره به افزایش فروش نفت در دولت سیزدهم به دلیل تغییر رویکردهای جهانی به ویژه دولت آمریکا، گفت: با این حال در فروش نفت کشور همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم با بهره‌گیری از کارشناسان و صاحب نظران در این باره راهگشایی کنیم.

طالبی با اشاره به موفقیت برخی شاخص‌ها در دولت آقای خاتمی، این موفقیت را بنا به اظهارات رئیس جمهور اسبق استفاده از کارشناسان خواند و گفت: رویکرد آقای پزشکیان نیز استفاده از متخصصان و کارشناسان نهاده شده است.

وی به گلایه‌مندی‌های ایجاد شده از بداخلاقی‎های حامیان نامزد رقیب اشاره و عنوان کرد: البته این گلایه مندی را نه از رئیس و نه از اعضای ستاد آقای جلیلی در استان داریم بلکه این گلایه به سمت دوستانی است که می‌توانستند بهتر فضای انتخاباتی را سالم و صمیمانه‌تری را برای مردم فراهم کنند.

«محسن ابوترابی» رئیس ستاد انتخاباتی«سعید جلیلی» نیز در این میزگرد انتخاباتی با اشاره به اثرگذار بودن انتخابات پیش رو در عرصه‌های بین المللی، از مردم که به رغم موانع موجود برای منافع نظام و کشورشان پای صندوق‌ها حاضر شدند، تشکر کرد و افزود: از حمایت و حضور گسترده کم نظیر مردم یزد در جریان سفر دکتر جلیلی نیز قدردانی می‎کنم.

وی گفت: همواره تلاش داشته‌ایم از هر گونه اختلال در فرایند تبلیغاتی نامزدهای رقیب پرهیز شود و از فرافکنی و بداخلاقی در جریان انتخابات جلوگیری شود، هرچند که برخی مشکلات را نیز شاهد بودیم.

ابوترابی به فرهنگ غنی مردم کشورمان به ویژه یزدی‌ها اشاره و عنوان کرد: در سفر اخیر آقای جلیلی به وضعیت شهر میراث جهانی یزد از گردشگری تا مشکل انتقال آب به یزد، مسکن ملی و مسائل محیط زیست اشاره کردیم و ایشان در مورد پیگیری و دنبال کردن تمام آنها قول مساعدت دادند.

وی ابراز امیدواری کرد با انتخاب آقای جلیلی همان تغییر ریلی که رئیس جمهور شهید آغاز کرده بود، در کشور ادامه یابد و به سرانجام برسد.

رئیس ستاد این نامزد انتخاباتی با اشاره به تعاملات بین‌المللی که در جریان دولت سیزدهم در کشورمان اتفاق افتاد، گفت: در دولت آقای جلیلی همانند دولت سیزدهم برخلاف دولت آقای روحانی از همه طیف‌ها و گروه‌های سیاسی و کارشناسان حتی از جناح رقیب بهره خواهیم گرفت.

ابوترابی نامزد مورد حمایت خود را فردی اخلاق مدار، مردم‌دار و دلسوز مردم و خستگی ناپذیر خواند که در رفتار و گفتار صداقت داشته و تلاش دارند وعده‌هایی به مردم ندهند که نتوانند آنها را عملی کنند.

در این نشست به سئوالات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خبرنگاران در موضوعاتی مانند توسعه نامتوازن در استان، برنامه نامزدها برای گشایش سیاست خارجی، معظلات ناشی از حضور اتباع خارجی به ویژه در استان، مهار تورم و گرانی‌ها، راهکار افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم و برنامه‎های نامزدها برای تقویت فرهنگ اصیل ایرانی، با حضور کارشناسان ستادهای مربوطه پاسخ گفته شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha