• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403041208388
  • خبرنگار : 50642

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی مطرح کرد

راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی در حرم مطهر رضوی در دولت سیزدهم

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: یکی از فعالیت‌های دولت سیزدهم راه‌اندازی ایستگاه مرکز هواشناسی حرم مطهر رضوی است که در سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی شده است و انشاالله خدمات خوبی را به زائران ارائه خواهد داد.

علی‌اصغر دهقان‌پور در جلسه عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی که امروز، ۱۲ تیرماه در سالن جلسات شهید زاهد مقدم اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین فعالیتی که در دولت سیزدهم در حوزه هواشناسی صورت گرفته، اطلاع‌رسانی و هشدارهای متعدد بوده که برای مردم انجام شده است. اطلاع‌رسانی‌ها در حوزه‌های متعدد کشاورزی، ناوبری هوایی، ناوبری زمینی، کنترل انرژی و ... انجام می‌شود و خدمات به صورت مستمر به مردم استان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف هواشناسی این است که بتواند ابزارهای لازم را برای ارتقای پیش‌بینی و صحت پیش‌بینی‌ها مهیا کند. در این راستا پروژه رادار هواشناسی که از سال ۱۳۸۷ کلید خورده بود و به دلیل عدم اعتبارات انجام نشده بود؛ در دو سال اخیر با تخصیص بودجه از سمت دولت سیزدهم انجام شد و حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان بیان کرد: مرکز کالیبراسیون در حوزه هواشناسی و صحت‌سنجی کاربرد دارد و دومین مرکز کالیبراسیون کشور در خراسان رضوی و شهرستان سبزوار در دولت سیزدهم احداث شده  و ۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و ۸ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای آن اختصاص یافته است و ان‌شاالله در سال جاری افتتاح می‌شود. همچنین ایستگاه خودکار بینالود یکی از نقاطی است که به لحاظ داده، خلا آماری در آن وجود دارد و از ۲۰ سال گذشته آغاز شده و امسال با تخصیص اعتبار ان‌شاالله به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های دولت سیزدهم راه‌اندازی ایستگاه مرکز هواشناسی حرم مطهر رضوی است که در سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی شده و ان‌شاالله خدمات خوبی را به زائرین ارائه خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان خراسان رضوی گفت: یکی از پروژه‌های مهم هواشناسی خراسان رضوی، راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی بینالود، جوین، خلیل‌آباد، ششتمد، داورزن و سرخس است که در دستور کار قرار دارد و ان‌شاالله در دوسال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تعمیم ۲۰۰ هزار و ۳۳ قطعه زمین نهضت ملی مسکن روستایی در دولت سیزدهم

در ادامه محمود واحدیان، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: بنیاد مسکن به عنوان اولین نهاد غیردولتی که در سال ۱۳۵۸ تاسیس شده، در راستای سیاست‌های کلی دولت خود را همگام ساخته است. در طرح نهضت ملی مسکن به ویژه در سه سال گذشته بنیاد مسکن باتوجه به وظایف خود و سیاست‌های کلی دولت عمل کرده است.

وی بیان کرد: در واگذاری اراضی در چهار سال قبل از دولت سیزدهم ۴۱۷۴ قطعه واگذار شده، اما از ابتدای دولت سیزدهم ۱۶ هزار و ۵۳۳ زمین واگذار شده است و ۲۳ هزار قطعه هم آماده واگذاری در  خراسان رضوی است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: تامین زمین نهضت ملی مسکن روستایی در چهار سال گذشته دولت قبل ۷۰۵۳ قطعه بوده است و در سه سال دولت سیزدهم به ۲۰۰ هزار و 33 قطعه تعمیم یافته است.

وی ادامه داد: الحاق اراضی ملی در چهار سال قبل ۱۱۱۵ هکتار و در همین سه سال ۷۰۰۰ هکتار الحاق گشته است. تاکنون نزدیک به ۲۱۹۱ هکتار تملک قطعی یافته و آماده واگذاری است. در خصوص تصویب طرح‌های آتی عقب‌افتادگی رخ داده بود و در سفر دور اول شهید رئیسی بازنگری ۱۱۱۳ طرح عالی بیان شد و این امر در صورتی بود که در چهار سال قبل آن ۵۲۰ طرح را بازنگری کرده بودیم. لذا با این رشد دو برابری توانستیم این عقب‌افتادگی را جبران نماییم.

واحدیان گفت: تعداد روستاهای برخوردار از قیر رایگان در چهار سال قبل از دولت شهید رئیسی ۸۸۹ روستا بوده است و در دولت سیزدهم به ۱۲۰۹ روستا افزایش یافته است. همچنین سطح آسفالتی که در چهار سال گذشته آن اتفاق افتاده بود، نزدیک ۵ میلیون و  ۶۳۰ هزار متر مربع بود که در سه سال گذشته به شش میلیون و ۴۳ هزار متر مربع افزایش یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha