• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403041208387
  • خبرنگار : 50618

از ستاد مرکزی فرهنگیان سعید جلیلی در مازندران چه خبر؟

از ستاد مرکزی فرهنگیان سعید جلیلی در مازندران چه خبر؟

ایسنا/مازندران معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان حاضر در ستاد مرکزی فرهنگیان سعید جلیلی، گفت: محفل فرهنگیان علاقه‌مند به انقلاب و ساختن نسل آینده امروز در اینجا حاضرند، آموزش و پرورش باید پیشران توسعه و شاخص تولید دولت باشد. 

ابراهیم سحرخیز، عصر امروز  در جمع برخی از معلمان و فرهنگیان حامی سعید جلیلی با بیان اینکه کشورهایی که به آموزش و پرورش تکیه دارند پیشرفت می‌کنند، از نگاه ویژه به آموزش و پرورش یاد کرد و با اشاره به وجود یک میلیون معلم و یک و نیم میلیون بازنشسته و بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز، یادآور شد: اطرافیان پزشکیان به دنبال دولت سوم روحانی هستند؛ دهه ۷۰ دهه خاصی بود که از آن دهه مشکلات بریا آموزش و پرورش بوجود آمد که مسببان آن امروز در ستاد پزشکیان جمع هستند. از ۱۳۷۰ تاکنون ۲۵ درصد آپ کسری بودجه دارد. تحول بدون پول و سرمایه‌گذاری محقق نمی‌شود.

او از تضعیف مدارس دولتی، مشکل یادگیری دانش‌آموزان در دولت‌های پیشین یاد کرد و با انتقاد از استخدام‌های دولت روحانی، گفت: روحانی در زمان ارائه بودجه به مجلس گفت آپ (آموزش و پرورش) گران اداره می‌شود و هر سال ۱۰ درصد مدارس را برون‌سپاری کنیم و نتیجه آن که امروز سهم آپ از بودجه عمومی دولت ۹.۸ درصد است درحالی که ۱۶ درصد بود.

وی با انتقاد از کاهش بودجه زیر ۱۰ درصد و نیازمند شدن معلمان به اولیا، خاطرنشان کرد: در سیاست‌های رهبری اعتبارات دولتی شامل ۲ بخش پرسنلی و کیفیت‌بخشی است که باید ۲۰ به ۸۰ شود. آپ منابع انسانی برای پیشرفت کشور را تامین می‌کند.

از ستاد مرکزی فرهنگیان سعید جلیلی در مازندران چه خبر؟

سرخیز با طرح این پرسش‌ها که چند درصد تولید ناخالص کشور متعلق به آپ است و در قیاس با جهان کجا هستیم، تصریح کرد: وزاری دولت شهید رئیسی در آپ را تایید نمی‌کنم و اعتقاد دارم نگاه ما در آپ باید تابع نگاه رهبری باشد. باید دنبال رییس‌جمهوری‌ باشیم که سخنان رهبری را مو به مو اجرا کند.

وی با بیان اینکه نابرابری‌های آموزشی با کدام بخش قوانین آموزشی سازگار است، از کم توجهی به سند تحول گلایه کرد و افزود: مخالف مدرسه غیردولتی نیستیم اما قرار نیست ۸۰ درصد جامعه فدای بی‌توجهی مسئولان شوند، بخش زیادی از پزشکان امروز تاجر آموزش هستند و از نردبان آپ بالا می‌روند.

معاون اسبق وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف از اینکه معلمان شغل دوم و سوم دارند و اینگونه شان معلمان کاهش یافته است، گفت: به دنبال رئیس‌جمهوری هستیم که وزیر او در قد و قواره وزارت باشد و دانشمندی محبوب باشد تا سبب ثبات در مدیریت شود.

سحرخیز با بیان اینکه مفاخر امروز معلمان دیروز بودند، تاکید کرد: مردم از شما فرهنگیان حرف‌شنوی دارند و به همه بگویید که رای به پزشکیان رای به دولت سوم روحانی است که به دنبال تاراج سرمایه معلمان است.

از ستاد مرکزی فرهنگیان سعید جلیلی در مازندران چه خبر؟

در ادامه این نشست، رئیس شورای راهبردی ستاد مرکزی جلیلی در مازندران با اعلام خطر نسبت به تشکیل دولت سوم روحانی، تصریح کرد: قیاس میان پزشکیان و جلیلی درست نیست چرا که جلیلی فردی صاحب‌ برنامه در تمام حوزه‌ها است در حالی که طرف مقابل تاکنون برنامه‌ای برای اداره کشور ارائه نکرده‌است.

عبدالرضا بابایی با ابراز گلایه از فرافکنی‌ها، پرداختن به حاشیه‌های بی‌ارزش با طعنه و کنایه مخالفان جلیلی گفت: روحانی کشور را در شرایط ۱۲۰۰ همت بدهی تحویل دادند اما در همین شرایط سخت، شهید جمهور هرگز نقدی به دولت قبل نکردند در حالی که پس از شهادت ایشان را با ادبیات نامناسب یاد می‌کنند.

بابایی با بیان اینکه مجموع این تفکر در جبهه پزشکیان امروز جمع شده، خطاب به فرهنگیان گفت: اگر قرار است آینده ساخته شود به دستان شما ساخته می‌شود. یک ثانیه خواب در شرایطی که سر مردم با عوامفریبی کلاه می‌گذارند و با وعده‌های مشابه دوره روحانی مردم را فریب می‌دهند، حرام است‌. با وحدت جامعه فرهنگیان شنبه جبهه انقلاب پیروز خواهدشد.

وی افزود: طرح نور همان حجاب دختر پزشکیان است که برای ثبت‌نام با او همراه بود و امروز به ابزار رای‌گیری او تبدیل شد.

رئیس شورای راهبردی ستاد مرکزی جلیلی در مازندران خاطرنشان کرد: جلیلی اخلاق را رعایت کرد و پاسخ پزشکیان را نداد. راه برون‌رفت از پیچیدگی و غباری که این‌ها در جامعه پراکندند وحدت ما است. این شب‌ها شب‌های قدر جمهوری اسلامی است و اهمیت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha