• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403041208351
  • خبرنگار : 50490

افتتاح سی‌وهشتمین کتابخانه عمومی روستایی مازندران

افتتاح سی‌وهشتمین کتابخانه عمومی روستایی مازندران

ایسنا/مازندران سی‌وهشتمین کتابخانه عمومی روستایی مازندران امروز و با صرف هزینه ۴ میلیارد تومان، با امکاناتی چون سالن مطالعه خواهران و برادران، مخزن، بخش کودک، نشریات و سالن اجتماعات در روستای «الله‌چال» بابل افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

کلنگ‌ احداث این کتابخانه در سال ۱۳۹۱ به مساحت ۳۷۰ مترمربع به زمین زده شد که نهایتا امروز با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران، نماینده مردم بابل در مجلس، امام جمعه بابل و تنی چند از مسئولان شهرستانی به بهره برداری رسید.

بنا به گفته‌های مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید جمهور و شهدای خدمت باید ۴۰ کتابخانه در کشور افتتاح می‌شد که سهمیه مازندران یک کتابخانه بود که در روستای الله چال بابل افتتاح شد.

وی افتتاح این کتابخانه را در راستای تاکید شهید جمهور در توزیع عدالت فرهنگی معرفی کرد و با بیان اینکه در حال حاضر هدف اصلی ما اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، تصریح کرد: در مازندران ۲۸ پروژه نیمه تمام داریم که همگی از سال ۹۰ و ۹۱ آغاز شده است.

سکینه خاتون مهدیان‌پور با اشاره به اینکه کارگاه آموزشی پرورش گیاهان زینتی در کتابخانه روستای الله چال در دستور کار قرار دارد، تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی ساری را یکی از برنامه های محوری برشمرد و گفت: به شکل ویژه در سطح ملی پیگیری انجام آن هستیم که با بهره برداری آن ۶۰ نوع خدمت در آن ارائه می شود. نگاه ما به سمت خواندن به جای مطالعه است.

در ادامه این مراسم، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات، خواستار حضور حداکثری مردم در روز جمعه برای انتخاب سرنوشت جامعه شد و افزود: این دوره انتخابات حساس‌تر از دوره‌های دیگر است مردم سعی کنند با انتخاب درست در توسعه کشور سهیم باشند.

حسن حسن نتاج سرانه مطالعه کشور را در مقایسه با کشورهای دیگر پایین معرفی کرد و دلیل آنرا نبود برخی امکانات و تجهیزات لازم دانست و با بیان اینکه تغییر سبک زندگی امروزی عاملی در کاهش سرانه مطالعه در جامعه است، گفت: سرانه مردم هند ۱۱۲ دقیقه اما سرانه مطالعه کشور ما ۱۳ دقیقه است؛ برای پیشرفت و توسعه نیاز به تحقیق و پژوهش داریم که در سایه مطالعه بدست می‌آید.

در ادامه امام جمعه بابل با اشاره به اینکه هر روستا باید در کنار مساجد و تکایا خود یک کتابخانه داشته باشد، افتتاح کتابخانه را مبارک‌ترین امر بعد ساخت مسجد و تکایا در جامعه اسلامی دانست و افزود: بزرگترین افتخار اسلام و کشورهای اسلامی ساخت کتابخانه‌های بزرگ و مجهز بوده که در راستای اهمیت جایگاه علم در اسلام است. 

امام جمعه بابل با بیان اینکه در اوایل انقلاب نهضت کتابخانه داشتیم و کانون‌های فرهنگی در دل خود کتابخانه دایر می‌شدند، گفت: بسیاری از تکایای ما تنها ۲ ماه از سال در ماه محرم و صفر مورد استفاده قرار می‌گیرند لذا مکان خوبی است که در آن‌ها کتابخانه دایر شود تا جوانان ما که در معرض تهاجم فرهنگی قرار دارند از این کتابخانه استفاده کنند که یکی از عوامل مهم مداوای روح جوانان است. 

به گزارش ایسنا، تعداد کتابخانه‌های کل کشور ۳۸۰۰ کتابخانه است؛ از این تعداد ۱۲۴ کتابخانه در مازندران وجود دارد که ۳۸ کتابخانه در روستاها احداث شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha