• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403041208332
  • خبرنگار : 71567

وزیر علوم:

زیست بوم علم و فناوری در ایران به بلوغ کامل رسیده است

زیست بوم علم و فناوری در ایران به بلوغ کامل رسیده است

وزیر علوم با بیان اینکه زیست بوم علم و فناوری در ایران به بلوغ کامل رسیده است، گفت: زمانی فقط در مقطع کارشناسی دانشجو می گرفتیم الان دکتری، پسا دکتری و غیره در دانشگاه های ما دایر شده است.

به گزارش ایسنا، محمد علی زلفی گل در آیین ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران که در مصلی دانشگاه تهران در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران گفت: کشور عزیز ما ایران دارای سابقه تمدنی خاصی است حدود ۱۷قرن پیش دانشگاه به نام جندی شاپور در ایران تاسیس شد. بنابراین فرایند توسعه دانشگاه در کشور ما طولانی او دارای فراز و فرودهای مختلفی است. اما پس از آن دارالفنون تاسیس می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از تاسیس دارالفنون در کشور، در سال ۱۳۱۳ دانشگاه تهران تاسیس می شود که امروزه نماد آموزش عالی است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی هایی که موجب شده است قدیمی ترین دانشگاه برای ایران متمدن باشد دانش پذیری فرهنگ ایرانی است به طوریکه امروزه هر خانواده ای آرزوی این را دارد فرزندان تحصیلات عالی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با تاسیس دانشگاه تهران زمینه برای تاسیس سایر دانشگاه ها مهیا شده  است امروزه در شرایطی قرار داریم که از دانشگاه های آموزش محور و پژوهشی محور عبور کردیم به دانشگاه های مهارت محور رسیدیم پارک های علم و فناوری ی تاسیس شده است.

وزیر علوم با بیان اینکه امروزه زیست بوم علم و فناوری در کشور ما شکل گرفته است، افزود: در این زیست بوم بازیگران مختلف در حورچین دانشگاهی حضور دارند. به طوریکه زمانی فقط در مقطع کارشناسی دانشجو می گرفتیم الان دکتری، پسا دکتری و غیره در دانشگاه های ما دایر شده است. به گونه ای که زیست بوم علم و فناوری به بلوغ کامل رسیده است.

زلفی گل با بیان ایتکه برای حفظ این میراث که از نیاکان ما به ارث رسیده است باید فرزندان صالحی باشیم تا آن را حفظ و تحویل نسل های دیگر بدهیم، افزود: ما تمام تلاش خود را می کنیم تا فرزندان صالحی باشیم ارثی که از تمدن علم، فناوری و نوآوری به ارث رسیده را اضافه کنیم تحویل نسل های بعدی نماییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha