• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041207997
  • خبرنگار : 71588

ادامه تنش شاباک با وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی

ادامه تنش شاباک با وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی

شاباک اعلام کرد که مشکل شلوغی زندان‌ها برعهده وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، در بحبوحه ادامه اتهام‌زنی‌های متقابل میان مقامات رژیم صهیونیستی درپی آزادی بیش از ۵۰ اسیر فلسطینی در صبح روز (دوشنبه)، مسؤولان شاباک به شبکه  ۱۳ این رژیم گفتند: مسؤولیت حل مشکل ازدحام زندان‌ها بر عهده وزارت امنیت داخلی و ایتامار بن گویر، وزیر آن است.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، مسؤولان شاباک اعلام کردند بهتر است بن گویر به جای سر دادن شعارهای کذب و دروغ، توان خود را برای حل بحران زندان‌ها به کار بگیرد.

آنها همچنین تاکید کردند امروز نیز لغو دستور بازداشت اسرای دیگر صادر خواهد شد چراکه مکانی برای نگهداری بازداشتیان وجود ندارد.

بن‌گویر پیشتر گفته بود رئیس شاباک «محمد ابو سلمیه» مدیر بیمارستان الشفا را بدون مشورت با او آزاد کرد.

ایتامار بن گویر در اظهاراتی جدید گفت: از زمان انتصابم در پست وزیر امنیت داخلی از مهمترین اهدافم دشوار کردن شرایط بازداشت فلسطینیان در زندان‌ها و کاهش حق و حقوق آنها به کمترین میزان است.

وی همچنین گفت: شاباک به رهبری رونن بار مانع از تلاش‌های من برای اصلاح این مهم در زندان‌ها شد.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ادامه افزود: رئیس شاباک نتانیاهو را قانع کرد که وخامت اوضاع فلسطینیان در زندان منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع و انفجار در منطقه خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: من راهکار ساده‌تری پیشنهاد داده‌ام اینکه سن مجازات اعدام را کاهش دهیم تا مشکل ازدحام زندان‌ها حل شود.

آزادی «محمد ابو سلمیه» رئیس بیمارستان «الشفا» توسط سرویس جاسوسی شاباک منجر به تبادل اتهامات میان صهیونیست‌ها شده است.

شاباک دوشنبه اعلام کرد که این اقدام به دلیل ازدحام در زندان‌های این رژیم انجام شده و این سرویس مدت‌ها قبل در این خصوص هشدار داده بود.

اما مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تصمیم برای آزادسازی ابو سلمیه توسط ارتش و شاباک گرفته شد و به دلیل ازدحام زندان‌ها نبود.

ابو سلمیه پس از آزادی در جمع خبرنگاران از شرایط بسیار بد زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی و مشکلات عدیده اسرای قدیمی و جدید سخن گفت.

او اظهار کرد: اسرای قدیمی و جدید در زندان‌ها با شرایط فاجعه‌بار و بی‌سابقه‌ای مواجه هستند از جمله انواع تعرض‌های فیزیکی و محرومیت‌ از غذا و آب و غیره، برخی از آنها در داخل زندان‌ها به شهادت می‌رسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha