• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403041207730
  • خبرنگار : 71145

اذعان اشغالگران به کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن یک افسر در طولکرم

اذعان اشغالگران به کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن یک افسر در طولکرم

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک سرباز خود و زخمی شدن یک افسر در جریان یورش نیروهایش در روز دوشنبه به اردوگاه نور شمس در طولکرم اعتراف کرد و شرکت رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی تلفات نیروهای اشغالگر را ظرف چند روز در طولکرم و جنین در کرانه باختری برآورد کرد.

به گزارش ایسنا، ارتش اشغالگر رسماً به کشته شدن یک سرباز در صفوف خود و مجروح شدن یک افسر در نتیجه هدف قرار گرفتن یک نفربر توسط مقاومت فلسطین در جریان یورش نیروهای اشغالگر به اردوگاه نور شمس در طولکرم واقع در شمال کرانه باختری اذعان کرد.

المیادین گزارش داد، رسانه‌های عبری تحت عنوان «مجاز انتشار» گزارش دادند که یهودا گیتو، سرباز کشته شده یک گروهبان ذخیره ارتش اشغالگر بود که بر اثر انفجار بمب در اردوگاه نور شمس که خودروی صهیونیست‌ها را هدف قرار داده بود، به هلاکت رسید. علاوه بر او، یکی از افسران یگان تکاوران «دوودووان» نیز به شدت مجروح شد.

تارنمای عبری «واللا» با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد بمبی که برای هدف قرار دادن این خودور مورد استفاده قرار گرفته بود، ساخت داخل فلسطین بوده است، اشاره کرد که این بمب حاوی ده‌ها کیلوگرم مواد منفجره بوده و در قسمت بالایی جاده کار گذاشته شده  بود که در نتیجه آسیب شدیدی وارد کرد.

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در خصوص جزئیات بیشتر نوشت در چارچوب عملیات هجوم به اردوگاه نور شمس، نیروهایی برای آماده سازی روند عملیات در اردوگاه و خنثی سازی مواد منفجره وارد منطقه شدند، اما انفجار بمب ساعت هفت بامداد در خودری زرهی تایگر باعث کشته شدن یک سرباز و زخمی شدن یکی از افسران یگان دوودووان شد.

این رسانه یادآور شد که در عملیات مشابه هفته گذشته در جریان هجوم به اردوگاه جنین نیز یک سرباز دیگر کشته شده بود.

گردان‌های القدس - تیپ طولکرم روز دوشنبه در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که مبارزانش در یگان مهندسی توانسته‌اند بمب «سعید» را که به نام شهید سعید الجابر نامگذاری شده بود، در یک خودروی نظامی «تایگر» در محور خیابان اصلی منفجر کنند.

این روزنامه با انتشار صحنه‌هایی از این عملیات، تاکید کرد که سرنشینان خودرو کشته و مجروح شده و این خودرو کاملا منهدم شده است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در توضیح این خبر گزارش داد: طی پنج روز در پی انفجار بمب‌هایی در طولکرم و جنین، یک فرمانده جوخه تک تیرانداز و یک سرباز کشته و ۱۷ سرباز زخمی شدند.

مقاومت فلسطین پس از یورش نیروهای اشغالگر به اردوگاه نور شمس، شجاعانه با نیروهای صهیونیست مقابله کردند به طوریکه گردان‌های شهدای الاقصی در طولکرم اعلام کردند تعدادی بمب با قدرت انفجار بالا را که از قبل آماده شده بود، در بین چند خودرو و سربازان اشغالگر منفجر کردند.

مقاومت در بیانیه‌ای جداگانه از هدف قرار دادن خودروی اشغالگران از نوع تایگر به واسطه ۲ بمب در نزدیکی نانوایی «حیفا» خبر داد در حالیکه بعد از آن نیروهای نجات لجستیک را با بمبی دیگر هدف گرفت.

همچنین گردان‌های القدس - تیپ طولکرم، در بیانیه‌ای کوتاه در جریان این یورش گفت که مجاهدان آن با نیروهای اشغالگر با گلوله‌های سنگین و مواد منفجره مقابله کردند و تایید کرد که آنها برای نیروهای اشغالگر کمین کرده بودند که باعث تلفات در صفوف آنها شد.

بامداد روز دوشنبه، نیروهای اشغالگر با هجوم به اردوگاه نور شمس، محاصره نظامی شدیدی را بر آن تحمیل کردند، از ورود و خروج  جلوگیری و تک تیراندازها را بر پشت بام ساختمان‌های بلند و داخل آنها مستقر کردند و علاوه بر منفجر کردن یک خانه، اقدام به تخریب گسترده زیرساخت‌ها و اموال فلسطینی‌ها نمودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha