• سه‌شنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۶:۳۶
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403041107631
  • خبرنگار : 71661

نشریه آمریکایی: نباید از جنگ حزب‌الله و اسرائیل حمایت کنیم

نشریه آمریکایی: نباید از جنگ حزب‌الله و اسرائیل حمایت کنیم

احتمال وقوع جنگی تمام‌عیار میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی بالاست و با توجه به توانایی‌های نظامی حزب‌الله، رژیم صهیونیستی به مداخله مستقیم آمریکا نیاز خواهد داشت. این در حالی است که این اقدام برای ایالات متحده تبعات فراوانی دارد.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی با اشاره به احتمال وقوع جنگی تمام‌عیار میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، این جنگ را برای منافع ملی آمریکا مخرب توصیف کرد و از کاخ سفید خواست دست از حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی بردارد.

«نشنال اینترست» به تشدید درگیری حزب‌الله و رژیم صهیونیستی از هشتم اکتبر اشاره کرده و گزارش داده از آن زمان تا امروز هر دو طرف گستره و مقیاس عملیات‌های نظامی خود را گسترش داده‌اند و به نظر می‌رسد این با تقویت قوای نظامی دو طرف پس از جنگ ۲۰۰۶ که ماهیت بازدارندگی داشت، متفاوت است.

سران رژیم صهیونیستی لفاظی‌های تندی مطرح کرده‌اند و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم هفته گذشته در اظهاراتی بلندپروازانه مدعی شد ارتش اشغالگر می‌تواند لبنان را به «عصر حجر» برگرداند. به گزارش نشنال اینترست، اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم حاکی از آن است که این رژیم خود را برای جنگ با حزب‌الله آماده می‌کند.

نشریه آمریکایی: نباید از جنگ حزب‌الله و اسرائیل حمایت کنیم
نتانیاهو و گالانت

بااین‌حال، به اذعان رسانه آمریکایی، حزب‌الله در این‌گونه لفاظی‌ها خویشتن‌داری بیشتری از خود نشان داده و از طرح مسائلی که ممکن است تنش‌ها را به‌صورت ناگهانی و به میزان شدید افزایش دهد، خودداری کرده است. نشریه آمریکایی با این وجود گزارش داد حزب‌الله در صورت آغاز جنگ، توان ایستادگی در برابر نظامیان صهیونیست و تحمیل خسارت به رژیم اشغالگر را دارد.

نشنال اینترست با اشاره به اظهارات اخیر «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان مبنی بر اینکه این جنگ احتمالی فاقد هرگونه «قانون و خط قرمز» خواهد بود، به تصاویر پهپاد حزب‌الله در حریم هوایی رژیم صهیونیستی اشاره کرد که نشان می‌دهد نیروهای حزب‌الله می‌توانند به زیرساخت‌های حیاتی رژیم اشغالگر حمله کنند.

به اعتراف نشریه آمریکایی، حزب‌الله در حال حاضر بزرگ‌ترین تهدید برای رژیم صهیونیستی است و تل‌آویو در وضعیت خطرناکی قرار دارد. ازاین‌رو، ایالات متحده نمایندگان خود را به لبنان و اراضی اشغالی فرستاده تا در ظاهر از تشدید تنش‌ها جلوگیری کنند، اما در عمل آمریکا به تل‌آویو تعهد داده که در صورت بروز جنگ، از آن حمایت خواهد کرد.

نشریه آمریکایی: نباید از جنگ حزب‌الله و اسرائیل حمایت کنیم
تصاویر پهپادی حزب‌الله از مکان‌های حیاتی حیفا

به گزارش نشنال اینترست، حزب‌الله حملات کنونی را به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد و ازآنجاکه صهیونیست‌ها حاضر به برقراری آتش‌بس دائمی در غزه نیستند، حملات حزب‌الله نیز متوقف نخواهد شد. در مقابل، ایالات متحده مدعی است که سعی دارد این مناقشه را کنترل کند، اما از آنجا که «جو بایدن فکر می‌کند باید تمام خواسته‌های اسرائیل را برآورده کند» این تلاش‌ها تا امروز موفقیت‌آمیز نبوده‌اند.

در صورت بروز جنگی تمام‌عیار میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، نتانیاهو با نفوذی که در سیاست‌های واشنگتن دارد، آمریکا را وادار به مداخله در حمایت از خود خواهد کرد و بدین ترتیب، پای آمریکا مستقیماً به این جنگ باز خواهد شد.

نشنال اینترست نوشت، جنگ مستقیم میان آمریکا و حزب‌الله به یک مناقشه گسترده‌تر در منطقه منجر شده و نظامیان آمریکا را در سوریه، عراق و اردن به خطر می‌اندازد. از سوی دیگر، این جنگ به آغاز موج جدیدی از مهاجرت آوارگان منجر خواهد شد که یادآور بحران ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ است. سپس این موج مهاجران به اروپا هجوم می‌آورند و مسئله از قبل هم پیچیده‌تر خواهد شد، زیرا انتخابات‌های اخیر اروپا از جمله انتخابات پارلمان اروپا نشان می‌دهد سیاستمداران راست افراطی که خواستار اخراج مهاجران از اروپا هستند، قدرت بیشتری پیدا کرده‌اند.

نشریه آمریکایی: نباید از جنگ حزب‌الله و اسرائیل حمایت کنیم
رهبران راست افراطی فرانسه

جو بایدن در حالی وعده حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ با حزب‌الله را داده که به گزارش این نشریه آمریکایی، چنین جنگی بر خلاف منافع ملی ایالات متحده است. در این گزارش آمده است: «منابع آمریکا به این مسئله جدید اختصاص خواهد یافت و در نتیجه حمایت از اوکراین کاهش می‌یابد. توجه استراتژیک آمریکا از اقیانوس آرام و شرق آسیا منحرف خواهد شد و چین از این موقعیت استفاده خواهد کرد... تلاش‌ها برای گسترش اتحادهای سیاسی و اقتصادی (غربی) در منطقه تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد و سازمان‌های بشردوستانه که همین حالا هم دشواری‌های فراوانی دارند، در وضعیت پیچیده‌تری قرار می‌گیرند.»

رسانه آمریکایی در انتها با اشاره به تبعات فراوان این جنگ احتمالی، به کاخ سفید هشدار می‌دهد که دست از حمایت تمام‌عیار از رژیم اشغالگر بردارد. در این گزارش آمده است: «آمریکا همین امروز باید در نهایت شفافیت اعلام کند که از تجاوز اسرائیل به لبنان حمایت نخواهد کرد. اگر هر هشداری خفیف‌تر از این مطرح شود، آمریکا در وضعیتی بحرانی هم‌دست خواهد شد که خود با اقداماتش به وجود آورده است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha