• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403041006479
  • خبرنگار : 71516

جهاد اسلامی: اظهارات بن گویر درباره اسرا، بیانگر ذهنیت جنایتکارانه او است

جهاد اسلامی: اظهارات بن گویر درباره اسرا، بیانگر ذهنیت جنایتکارانه او است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهارات ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر که خواستار اعدام اسرای فلسطینی با شلیک گلوله به سر آن‌ها شده، را شدیدا محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد که این اظهارات بیانگر ذهنیت جنایتکارانه و نفرت‌انگیز مبتنی بر خونریزی است و سیاست‌های بن گویر در قبال اسرای فلسطینی، محروم کردن آن‌ها از آب و غذا و دارو، بکارگیری انواع شکنجه‌های وحشیانه در حق آنان در کنار مسلح‌سازی علنی شهرک‌نشینان و تشویق به قتل و کشتار فلسطینیان و مصادره اراضی آنان، لکه ننگی بر پیشانی تمامی حامیان و عادی‌کنندگان روابط با این رژیم اشغالگر و کسانی است که در برابر جنایات آن سکوت کرده‌اند.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جهاد اسلامی تاکید کرد که ملت فلسطین با قدرت، ثابت قدمی و پایبندی به مقاومت با این سیاست‌های جنایتکارانه و به خطر افتادن جان اسرای فلسطینی مقابله خواهد کرد و گروه‌های مقاومت هرگز پشت اسرای قهرمان فلسطینی در زندان‌های اشغالگران را خالی نخواهند کرد.

پیشتر ایتامار بن گویر گفت به هر شیوه‌ای به دنبال تصویب قانون اعدام اسرای فلسطینی خواهد بود و تا آن زمان مقدار ناچیزی غذا به آن‌ها داده خواهد شد تا زنده بمانند و بیشتر از این چیزی به آن‌ها داده نمی‌شود.

این وزیر تندرو اسرائیلی قبلا نیز بارها خواستار قتل اسرای فلسطینی شده بود.

منابع فلسطینی اعلام کردند از وقتی که بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شده، تجاوزات علیه اسرای فلسطینی به طرز قابل ملاحظه‌ای شدت یافته است.

اسامه حمدان از رهبران حماس تاکید کرد که از زمان روی کار آمدن ایتمار بن گویر وزیر جنایتکار اسرائیلی تجاوزات و به گرسنگی کشاندن اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی شدت یافته است.

همچنین جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، رژیم اشغالگر را مسؤول جان اسرای فلسطینی دانست و اعلام کرد: درخواست‌های تحریک‌آمیز جنایتکارانه ایتامار بن گویر چهره واقعی جنایتکارانه نظام آپارتاید رژیم صهیونیستی و میزان کینه و دشمنی علیه مردم فلسطین و اقدامات تجاوزکارانه علیه اسرا را نشان می‌دهد.

در بیانیه این جبهه آمده است: ادامه اقدامات تحریک آمیز بن گویر جنایتکار فاشیست علیه اسرای فلسطینی و ادامه اقدامات سرکوبگرانه و سیاست‌های انتقام جویانه علیه آن‌ها باعث شده تا مأموران زندان‌های رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت‌های جنگی علیه اسرا شوند و ده‌ها مورد اعدام و شکنجه اسرا بعد از هفت اکتبر ثبت شود.

جبهه مردمی فلسطین خواهان مستند کردن درخواست‌های بن گویر و ارجاع آن به دیوان لاهه به عنوان سند و مدرکی واضح علیه این جنایتکار و تحریک وی به قتل اسرا شد و از موسسات بین‌المللی خواست اقدام فوری برای حمایت از اسرا اتخاذ کنند.

از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۶۰ فلسطینی از جمله ۴۰ نفر از ساکنان نوار غزه تحت شکنجه در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha