• یکشنبه / ۱۰ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403041006202
  • خبرنگار : 71129

حامیان مالی دموکرات‌ها به دنبال حذف بایدن از انتخابات هستند

حامیان مالی دموکرات‌ها به دنبال حذف بایدن از انتخابات هستند

روزنامه «نیویورک‌تایمز» و شبکه خبری «بلومبرگ» به نقل از منابعی موثق گزارش کردند، حامیان مالی حزب دموکرات آمریکا در حال بحث بر سر امکان حذف جو بایدن به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر برخلاف میل او هستند.

به گزارش ایسنا، به گفته این منابع، پس از مناظره جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا و رقیب او دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، برخی از حامیان مالی شروع به بحث درباره «قوانین محرمانه» کردند که براساس آن بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری خارج شود و در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها یا قبل از آن جایگزینی برای وی پیدا شود.

روزنامه نیویورک‌تایمز همچنین نوشت، سایر حامیان مالی هم امیدوارند که رئیس جمهور ایالات متحده «تصمیم بگیرد که خودش از رقابت‌های انتخاباتی خارج شود.» برخی از آنها ایده متوسل شدن به جیل بایدن، بانوی اول را پیشنهاد کردند که باید شوهرش را متقاعد کند که از رقابت‌ها کناره‌گیری کند.

به نقل از خبرگزاری تاس، ۲۷ ژوئن سال جاری میلادی نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین بایدن و ترامپ در آتلانتا، جورجیا به میزبانی شبکه خبری سی‌ان‌ان برگزار شد.

مناظره بایدن و ترامپ ۲۷ ژوئن ۲۰۲۴

بایدن و ترامپ در جریان مناظره اجازه استفاده از یادداشت‌های مکتوب را نداشتند. بر اساس نظرسنجی شبکه خبری سی.ان.ان، دو سوم بینندگان گفتند که ترامپ برنده این مناظره شده است. بعد از مناظره، نارضایتی رای‌دهندگان آمریکایی دموکرات از بایدن بیشتر شده است.

انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده ۵ نوامبر (۱۵ آبان) برگزار می‌شود. ترامپ در حال حاضر آرای کافی نمایندگان را برای کاندیداتوری به عنوان نامزد جمهوری خواهان ریاست جمهوری کسب کرده است. بایدن هم که برای انتخاب مجدد نامزد شده، آرای کافی را در میان دموکرات‌ها به دست آورده است. با این حال چهره‌های شاخص دموکرات هم از عملکرد او ابراز نارضایتی می‌کنند.

از سوی دیگر شبکه خبری «بلومبرگ» اقدامات بایدن در اولین رویارویی انتخاباتی خود با ترامپ را «فاجعه‌بار» توصیف کرد و نوشت، این پیرمرد ۸۱ ساله، ضعیف و گیج به نظر می‌رسید و تلاش می‌کرد جملات خود را تمام کند و کلمات را با هم مخلوط می‌کرد.

بلومبرگ همچنین با بیان اینکه این رویه، حامیان مالی دموکرات را «ناامید» کرده، افزود که آنها «ایمیل‌هایی از روی عصبانیت» پس از مناظره رد و بدل کردند. «از واشنگتن تا وال‌استریت»، بسیاری از اعضای حزب دموکرات و حامیان آن به این نتیجه رسیدند که جایگزینی بایدن «تنها امید دموکرات‌ها» است.

شبکه بلومبرگ با اشاره به اینکه «دموکرات‌ها با رای منفی باقیمانده، مبارزات انتخاباتی را برای توجیه حمایت خود از نامزدی که به ‌طور گسترده‌ای به‌عنوان فردی نامناسب برای پست ریاست جمهوری تلقی می‌شود، سپری خواهند کرد»، گزارش داد: «اتهام‌زنی‌ها همه سطوح حزب را فراگرفته است.»

«مارک بوئل» یکی از حامیان اصلی مالی دموکرات در سانفرانسیسکو، مناظره روز پنجشنبه را یک «ندای بیداری» توصیف کرد و افزود: «اگر رئیس‌جمهور کنونی کناره‌گیری کند، مسئولیت‌پذیری که اتفاق می‌افتد این است که پول موجود در خزانه مبارزات انتخاباتی به نامزد دیگری داده می‌شود که فکر می‌کنیم معقول است.»

یکی دیگر از حامیان دموکرات به نام «مارک کوبان» که میلیاردر آمریکایی است، عملکرد مناظره بایدن را «وحشتناک» توصیف کرد و گفت: «برای آنکه شخص دیگری جانشین بایدن شود، آماده است.»

به نوشته بلومبرگ، کامالا هریس معاون بایدن به همراه «گوین نیوسام» فرماندار ایالت کالیفرنیا و «گرچن ویتمر»، فرماندار میشیگان در میان جانشین‌های احتمالی بایدن در مذاکرات بین دموکرات‌ها در واشنگتن هستند.

به نظر می رسد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، همچنان از بایدن در پی مناظره حمایت می‌کند اما درباره مناظره اخیر بین بایدن و ترامپ گفت: «شب‌های بد اتفاق می‌افتد. به من اعتماد کن، می‌دانم.» کمپین بایدن همچنین از جمع‌آوری بیش از ۲۷ میلیون دلار از روز مناظره تا عصر جمعه خبر داد. ستاد انتخاباتی ترامپ روز پنجشنبه گزارش داد که ۸ میلیون دلار دریافت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha